Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-23, 13:05
iSolen.se

Foto och Bildteknik skrev: En grymt överprissatt kamera för över 40.000 som inte är specificerad att klara minusgrader! Även om den gör det anges inte detta, märkligt, och kan bli en tvist vid ett garantiärende. 24-70 zoomen måste alltid startas i 24 läget om jag tolkat det rätt. Cirka 300 bilder kan tas på en laddning. (I praktiken blir det betydligt mindre).

En "adapter" som är som en ful ankunge och buktar där man placerar händerna - det suger ergonomiskt sett. Hur håller Nikons utvecklare sin kameror i händerna? Hela idén går ju bort med en modern, smidig och smäcker kamera med denna fula adapter, ännu en pryl att hålla reda på. Vikten är bra och där har Nikon lyckats. Ett mycket begränsat objektivprogram än så länge.

Kameran ser bra ut och är mycket lik Olympus och har även en del influenser från Sony. Men drygt 40.000 för ett småbildskamerahus som relativt snabbt blir omodernt...
Ojoj, låt mig gissa, du fotar med Canon och planerar byta till Sony. Eller så fotar du Sony redan.

Då borde du vara van vid adapter. Sen undrar jag hur du håller kameraekipaget. Högerhanden i greppet och vänsterhanden med handflata uppåt för kunna ge stöd och zooma och fokusera. Hur blir adaptern inblandad? Var fick du prova?

Tycker du Sony var så mycket billigare när den kom? Det här är en bättre kamera, nog ska det vara värt några kronor till.

Omodernt? Sonys kameror brukar tappa värde snabbt, inte Nikons.

Zoomen har ett kortaste läge som är bra för transport om man vill, vad menar du med starta? Det är bara att slå på kameran när som helst och köra.