Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-30, 17:11
snap01

iSolen.se skrev: Du fotar på uppdrag...jag kan labba, inte rättvist :-) Men samtidigt om jag inte kan skruva till bilderna efteråt kommer ingen att köpa dom.
Du har inte betalt för att mecka med bilderna hur mycket som helst om det inte är beställt för maximalt. idag räcker bildkvaliten till det mesta det viktigaste är motiv innehållet o kompositionen. Visst var jag nära att köpa en stor drönare o hänga på en dslr men är glad att jag inte gjorde det. Är inte värt storleken o det är bättre desto mindre som man syns många gillar inte drönare tror man spionerar på dom ;)

Om maverick hade lite mer vidvinkel o var lika stadig som min P4 så skulle jag gärna köpa en, inte för att jag tycker min är direkt stor. Om man filmar så räcker garanterat maverick o P4 till även för dom mest krävande kunder, stillbilder funkar i dom flesta fall. I början på drönareran körde man sony kompakter på rätt stora drönare, utvecklingen går framåt.
Phantom är löjligt bra stabila idag ;) Men visst får man önska något så en aps-c sensor o en vidvinkel på 20mm skulle inte skada men det funkar för det mesta idag. Har ingen kund som klagat på bildkvaliten.