Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-02, 22:10
fieldcells

hornavan skrev: Hej, jag har en Phanton 4 pro + och hade tidigare Mavic Pro. Ingen större skillnad i stabilitet, men bättre bildkvalla i den stora. Nu har jag köpt en Mavic air och den ligger långt efter de andra, speciellt i signalstabilitet och stillisar.
Tack, det är detta jag är rädd för.

Mavic Air är trots allt en av de första i sin klass och jag vill undvika ett scenario likt Fujis tidiga EVF som var ett fantastiskt koncept men hade undermålig kvalité. 8000 kr känns prisvärt för att få trevliga drönarbilder men stör man sig på kvalitén från dag ett så är det väldigt sura pengar som hade gått att lägga på annat. Då väntar jag hellre 1-2 år och en Mavic Air 2 som har fixat bristerna.

Har studerat en drös videor ikväll och börjar t.o.m. se mikrolagg i Mavic Pro. Det dynamiska omfånget verkar inte vara någon höjdare utan drönaren tappar färger i skuggorna. Såg en diskussion på deras forum där det spekuleras i att brusreduceringsmjukvaran har någon form av selektiv reducering av färgmättnaden.

Tråkigt nog så blir jag mer och mer sugen ju mer jag överväger tanken att ha en drönare.