Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-13, 23:06
Jocke i Malmö

Sorry Jonas, så klart vill jag inte förstöra ditt fina initiativ med tisdagsbilden. Ni som modererar kan väl ta bort mina senaste inlägg i tisdagsbilden, jag hittade inget sätt att göra det själv.

Jag tycker idén med tisdagsbilden är utmärkt, men det fungerar inte i denna form. Kvalitén på bildvisningen i forumet är helt enkelt för dålig.

Som tidigare sagt i denna tråd så finns idén med att kommentera varandras bilder på fotosidan redan. Frågan är varför det fungerar dåligt. Jag tror gränssnittet behöver moderniseras och göras både enklare och mer direkt. Kanske ett flöde likt instagram, där både bildvisningar och diskussioner existerar sida vid sida och där det är lätt att följa och få notifieringar när det händer något med de bilder och diskussioner man interagerat med. Det får gärna vara i appform också för att kunna funka på fler plattformar än dator.

Hur som helst måste kvaliteten på uppladdade bilder höjas rejält. Jag tror det är en överlevnadsfråga. Fotosidan har ett bra koncept med papperstidning och community online, men hur ska ni locka nya användare/läsare när verktyget och plattformen inte är up to date? Jag tittar och läser en del på fotosidan, men är mest intresserad av diskussioner om uttryck och budskap i fotografi, men det är ganska sällsynt. En av anledningarna tror jag kan vara kvalitet, förutsättningen saknas helt enkelt. Jag tycker denna idé med tisdagsbilden var fräsch, men är inte motiverad att fortsätta ladda upp.