Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-27, 10:34
iSolen.se

RebeckaJ1 skrev: Hejsan!
Tar mycket bilder, speciellt landskapsbilder och har länge funderat på att börja sälja bilder så smått då jag nyligen också börjat redigera.
Är dock helt ny på de här med försäljning och undrar då om någon har erfarenhet'

Behöver man skapa ett företag?
Ska man framkalla bilder och skicka, i så fall hur?
Kan man ha en hemsida gratis?
Går det runt ekonomiskt? alltså tidsmässigt är de värt det?

Vill inte precis tjäna miljoner på mina bilder då jag redan har ett jobb men hade varit roligt att se någon användning eller uppskattning av mina bilder, vill sprida dem!

Tacksam för svar!
//Rebecka
Du kan ha en hemsida i princip gratis eller i alla fall mycket billigt. För att slippa lägga tid på e-handelslösning tycker jag du ska fokusera på att visa upp dina bilder på ett tilltalande sätt och uppmana köpare att kontakta dig för att få högupplösta versioner och beskriva vad du kan leverera i form av utskrifter etc.

Gå runt ekonomiskt - tveksamt, de flesta får inte ens tillbaka vad utrustningen kostar, än mindre nedlagd tid men vem vet, just du kanske lyckas och om man inte provat kanske man ångrar det senare.

Fundera på vilka delar du tycker är roligt. Fota. Redigera. Visa bilder. Bygga sajt. Få uppskattning. Få sälja. Prata med folk. ...