Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-17, 20:38
Måns H

Kul tråd, plats för intressanta bildtolkningar
Hela affischeringskampanjens övergripande budskap: Nu är det dags att rösta. Till det duger affischerna.

Själv tycker jag att SD:s är smartast. Alla ser snälla och välartade ut. Snäll färgskala också. Inga järnrör, inga symboler, bara så ofarligt.

M näst effektivast: Kristersson sammanbiten i svartvitt. En tydlig fokusering på nye partiledaren. Fotona funkar för det ändamålet tror jag.

V: Allt åt alla utom åt dom rikaste. Röriga bilder men man fattar budskapet.

Miljöpartiets "NU": Jag förstår dom (och tror personligen att det är så illa) men tror inte affischerna funkar. Eftersom medicinen om behövs är besk vill nog ingen ta den. Hallonsmak skulle nog inte hjälpa. Jag har inget recept.

S har lärt av misstaget då partiet satte Wallström på samma affisch som Göran Persson. Persson kunde inte med Wallström vilket t o m syntes på affischen som blev kontraproduktiv. Nu sitter Wallström och de andra på var sin affisch. Säkrast så. Inga grafiska eller fotografiska höjdare, nästan fritt från budskap, men inte kontraproduktivt.

KD: Kanske det är klokt att hoppa över partiledaren. Nu gäller det att klara 4%. Men finns nån väljare som identifierar sig med nån av de avfotade ?

L: Borde inte Björklund ha kavlat upp ärmarna?