Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-07, 11:19
Joakim88

Mr Keys skrev: Jag hade nog försökt satsa på en d500 i kombination med 200-500.
Vill du jämföra höga iso så gå in på dpreview, och testa deras "comparison tool". Där kan du jämföra i princip alla kameror på ett ganska rättvist sätt.

Försöker lägga in en länk här nedan, där jag lagt upp fyra olika kameror på iso 25000 så kan du se skillnaderna....

DPreview comparison tool

Jag har D7200, och tycker väl inte den är så rolig när du måste ligga på höga iso. Där verkar D500 vara betydligt bättre, och den har dessutom mkt snabbare autofokus, bättre buffert och högra "framerate", vilket du garanterat kommer vilja ha ibland, när du fotar flygande fåglar.

Nikon 200-500, som jag har, är skarpt och har väldigt bra VR. Enligt många har den inte den snabbaste autofokusen, där ska sigma 150-600 sport vara bättre, som dessutom skall ha bättre vädertätning.

Har nyligen skaffat mig en D850, som sägs ha "samma" autofokus som d500, men inte hunnit testa den ordentligt, så jag kan inte riktigt säga hur autofokusen jämfört med D7200 står sig med 200-500.

tack för svar och bra info samt dprewiev, det var väldigt intressant att jämföra :)