Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-10, 15:01
FelixPåVift

Vilket bra svar! Du fick mig verkligen att tänka till på vad det är jag vill ta bilder på.
Jag har kommit fram till att det är absolut bäst med typ tio SD-kort och se till att organisera upp det rejält. Jag jag vill allra helst ta bilder på exempelvis människor i action och inne i stads-/ruinmiljöer. Detta får mig att mer och mer luta åt ett fast 35mm. Om jag verkligen tar på mig spenderarbyxorna så kanske jag rentav köper mig ett 35mm och ett 55-200/300.

Hur mycket vikt lägger man i VR? D.v.s. får man valuta för pengarna med bildstabilisering eller är det lite av en gimmick? Jag tänker inte att det är fokus på djur och så här, vilket kanske gör att man stället lite lägre krav på ett tele? Samtidigt kommer jag ju inte ha med något stativ.

Annars har jag hittat detta lilla kitet vilket kanske är en riktigt bra deal? http://www.blocket.se/helsingborg/Ni....htm?ca=23&w=1

Jag kommer att landa i Lima och sedan avsluta i Mexico och resan kommer ta drygt tio veckor. Så egentligen blir det nog mest Peru och en liten del Ecuador i Sydamerika. Vet du något man bör se i de norra delarna i Peru? Det finns mest info om de södra delarna men du kanske har hittat nån siktigt schysst guldklimp ;)