Ämne: E-Infinity
Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-01, 11:42
ajoe

Jag har inte köpt från dem, men jag hittade ett bra pris på en ny Fuji 18 mm glugg på Ebay från Thailand.

När den kom så visade det sig att den hade elektronikfel och gjorde att kameran startade om hela tiden, kortslutning eller så. Jag tänkte att ja där fick jag.

Men jag hade kvitto och garantisedel och Fuji hanterade garantiservice korrekt via Göteborg och den kom tillbaka några dagar senare. Jag reklamerade hos Ebay och jag fick mail både från säljaren och Ebay flera gånger innan jag kunde bekräfta att objektivet kommit åter

Som någon tidigare skribent här så tror jag att välkända europeiska företag är helt OK, ingen större skillnad mot att beställa från Dustin. Liksom att jag handlat musikinstrument från Thomann. Tyska postordeföretag är ofta snabbare än svenska (och tyska DHL ägs av Bundespost och grejerna kommer med Postnord och inte med DHL...).

Jag har köpt massor av sådant som kostar tresiffriga belopp, adaptrar, filter, LED-belysning etc på Ebay direkt från Shenzen i Kina. All korrekt och effektivt.