Ämne: E-Infinity
Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-01, 15:14
PMD

Astroscapist skrev: Menar du att det är samma betyg som 499st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga som 1st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga?
Jag vet inte eftersom jag inte förstår frågan. Kan du formulera om den?

Alltså på båda så läser man bara den 1-stjärniga?
Ja, i stort sett. Det är ju inte så värst intressant att läsa en massa "jättebra!". Det räcker att notera att recensenten gav toppbetyg. Det är mycket intressantare att läsa de dåliga omdömena så att man kan bilda sig en uppfattning om vad som kan gå fel. I många fall har dessutom säljaren svarat på de dåliga omdömena vilket ger en uppfattning om hur allvarligt säljaren tar dessa.

Det är samma metod som jag brukar använda på Tradera. Om en säljare har fått en överväldigande mängd goda omdömen jämfört med dåliga, så är det ändå intressantast att läsa de dåliga (om det finns några) eftersom det kan ge ett hum om vad som kan gå fel, och vad säljaren gjorde eller inte gjorde för att åtgärda problemet.

Jag tittar bara på de antalet av respektive betyg samt att trustpilot betygsatt dom högt.
Ja, förhållandet mellan bra och dåliga betyg är signifikant, men det ger inte hela bilden.

Gör Trustpilot en egen bedömning eller sätter de sitt betyg baserat på det sammanlagda betyget av alla som har recenserat?