Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-27, 18:59
martinot

Sten-Åke Sändh skrev: Tack för hjälpen! Nä det tycker väl inte jag heller om det är bra. Det är värre att lägga ut nästan 10 000:- på en riktigt usel Sony Zeiss zoom som jag först gjorde. Jag hade förr ett Sigma 17-70mm som var väldigt mycket bättre och det kostade inte ens 4000:-. Att Zeiss vill ha sitt namn på dessa zoomar har jag svårt att förstå för det är ju inte en modell det handlar om utan åtminstone tre. Det är nog en hel del som väntat på det här objektivet.
Zeiss har inget med ”Sony Zeiss” at göra, förutom att sälja varumärket till Sony (som sedan klistrar det på sina objektiv).

Samma sak med ”Panasonic Leica”. Har ett par utmärkta sådana objektiv, men de har inget med Leica att göra (förutom just att de köper ”klistetlappar” av dom).

Ganska vanligt i vår moderna värld, även utanför kamaeraseaktorn. Nokia har på samma sätt inget att glra med dagens telefoner som säljs som ”Nokia”.

Gällande vilka som säljer, och även vilka som har objektivet på lager, så kan jag tipsa om Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4541867

Just nu är det Kameradoktorn (som nämts innan) och även Rajala.

Blir säkert strax fler när Sony får upp sin produktion och sina leveranser.

Visste inte om att Kameradoktorn var så begränsade. Har själv under ett antal år köpt mycket Panasonicprylar där, men även något Fujiobjektiv också. Tror de säljer det mesta.