Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-16, 11:39
martinot

c.m.s skrev: Återigen, Z-modellerna är långt ifrån de enda kamerorna som fått betydande förbättringar. Det skriver dom ju själva i artikeln och att de kommer test om och uppdatera recensionen för dessa när de hinner. För mig låter det helt klart som en ”slippery slope”. Vissa modeller kommer prioriteras och uppdateras, andra inte.
Beror nog mest på om du har på dig dina Sony-rosa glasögon (vilket du oftast verkar ha som jag läser här, och i andra trådar) - eller inte (för oss som inte är lika varumärkesreligiösa).

Se det inte så negativt, utan att det är bra att tillverkare (oavsett om Nikon, Fuji eller vem som helst) kommer aktivt med uppdateringar som förbättrar våra kamerasystem.

Vi har sedan länge kört med flertalet Volvo och Mercedes, och nu när jag kompletterade med en miljövänlig elbil i form av en Tesla så har det verkligen lyft mig hur mycket man kan få förbättringar och nya funktioner efter att man köpt sin bil.
Dessutom så smidigt att få alla dessa nya funktioner och uppdateringar trådlöst direkt till bilen utan att behöva besöka verkstaden (vilket krävs när vi skall uppdatera våra andra fordon). Något som andra biltillverkare efter hand måste ta efter för att hänga med i konkurrensen.

Så även om vi har vissa uppstickare och innovatörer på marknaderna som går i frontlinjen, som tex. Fujifilm och Tesla, så gynnar det till sist alla kunder när alla andra aktörer tar efter och börjar med samma sak (som vi just sett tydliga exempel på här i denna Nikontråden/forumet).