Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-01, 23:43
Makten

Grevture skrev: Sist men inte minst kan objektiv ha fått konkurrens som helt enkelt gör dem svårsålda. Med risk för att låta taskig, men varför i all världen skulle någon vilja betala 14 000 kr för ett begagnat Sony Zeiss 35mm f/1.4 FE när man kan köpa en Sigma 35/1,4 Art med FE-fattning sprillans ny i butik för 7000 kr? Ett objektiv som av rätt många nog faktiskt anses prestera ännu bättre.
Mycket viktig faktor! Jag försökte rätt länge sälja ett Batis 25/2 till halva nypriset, men det var omöjligt eftersom Sony 24/1,4 hade släppts. Det kostade ungefär lika mycket som Batis och är bättre. Att det då inte gick att få tag i begagnat verkade inte spela nån roll, lustigt nog.
Så jag sitter med ett osålt Batis som jag aldrig använder och orkar helt enkelt inte försöka sälja längre:-P

Sen handlar det om efterfrågan såklart. Har man ett ovanligt objektiv så kan man ta mer, även om det är gammalt.

---------

Det där med kvitto och första ägare är förresten lite egendomligt. Hur faen gör man om man köper en vara för att ge bort till någon, och varan pajjar? Det står ju fel namn på kvittot liksom. Egentligen borde det i lagens mening inte spela någon roll vem som köpt den ursprungligen kan man tycka. Får väl betala kontant nästa gång och vägra uppge personuppgifter. Kan bli kul att höra varför man "måste" uppge sånt:-)