Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-15, 20:41
PMD

Sam DSOTM skrev: Även om jag gärna ropar "köp för fan!" för det är kul att spendera pengar, så får jag nog hålla med: börja lite lugnare.
Jag håller med om det. För de flesta av oss är 40000 - 50000 kronor mycket pengar, som det tar många månader eller år att spara ihop till. Så med den utgångspunkten är det nog bra att verkligen veta vad man vill ha, och varför, innan man spenderar pengarna.

Men om 40000 kr är kaffepengar för dig (Jonas, alltså) så säger jag bara: köp något som verkar bra och testa. :-)

Jag misstänker dock att eftersom du ställer frågan i detta forum så vill du försäkra dig om att du köper en fotoutrustning som du kommer att trivas med och som du kan ta högkvalitativa bilder med. I så fall säger jag: läs på! Inget förslag som någon annan ger slår egen gedigen kunskap om ämnet. Läs böcker om grundläggande lära i fotografi så att du får en bra kunskapsgrun att bygga vidare på. Med djupare kunskaper i ämnet har du betydligt lättare att själv sålla bland kamerorna på marknaden och hitta en som du kommer att nytta och glädje av i många år.