Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-02, 21:32
shanelleno

Arg
Rommel skrev: Håller med. Men skulle vilja se bildex så man kan avfärda andra eventuella anledningar till missnöjet.

Edit: jag började min bana som fotograf med en 400D, dvs äldre än 1000D med Sigma 18-200 utan bilstabilisering. Skärpa och annat var bra,

/Stefan

Alla stavfel beror inte mig utan på Tapatalk.
Jag är på gång med att ladda upp bilder på min sida, problemet jag har nu är att det inte går, troligtvis på grund av att den är för stor och jag vet inte hur jag ska förminska den. Alltså, bilderna jag tar blir ju i ca 4MB och det godkänns tydligen inte.

Det problemet jag klagar på med objektivet eller det jag tror kan vara objektivets fel eventuellt, är att det ibland inte går att ta bilder i ljus på t.ex. en solnedgång eller dylikt. Jag ändrar bländare, ISO och slutartid men antingen blir det för mörkt eller för ljust, och blir det mittemellan så är det ändå hälften av bilden som blir mörk och resten typ "lagom". Jag vill att bilden ska se ut så nära som möjligt det jag ser men ingenting funkar..
Och bilder blir ibland suddiga och färgerna är helt fel oavsett hur jag ändrar i färginställningarna.