Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-24, 22:38
Henry Fredrikson

clindh skrev: Håller med om att mångfald är viktigt.

Ang moderera egen tråd, nej jag tycker tvärtom - en viktig princip är att man inte äger eller styr en tråd bara för att man startat den. Den blir allmän egendom och alla får yttra sig, så länge man inte går in för att sabotera genom urspårning eller trolling. Ett forum eller en viss tråd kan dock höra till en viss publik, tex om någon envist härjar på om Canons fördelar i en teknisk tråd om en ny Nikon-kamera i Nikon-forumet så kan man nog se det som försök att störa hela diskussionen, det kan komma att raderas.
Det där förstod jag inte alls. Om någon härjar på i egen tråd så stör det väl ingen. Det är ju enkelt att bara avabonnera den tråden. det gör jag ofta med trådar jag inte gillar utvecklingen av eller blir ointressanta. I någon annans tråd får han ju inte härja.
Den som är intresserad av båda sidor kan ju följa båda trådarna.
Man behöver ju inte nödvändigtvis vinna alla debatter, det är ingen tävling. I ett såhär stort forum kommer inte all personkemi att stämma, mäniskor kommer att höja tonläget när de vet, genom lång erfarenhhet och studier, att något de påstår är rätt men att det inte accepteras som vetenskap och eller kunskap. Låt dem komma till tals fast i skilda trådar och moderera oförskämdheter. När färgstarka skribenter försvinner så blir forumet urvattnat.