Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-18, 22:16
Britt

Jag vet inte om min erfarenhet kan hjälpa dej eller inte, men här kommer den i alla fall :)

Min sambo blev ombedd att fota på 2 bröllop i somras, och jag var inte sen att fråga om jag också fick fota just för egen träning. Det var inga problem, och jag lärde mej massor.

Kan du släppa lite av pressen du sätter på dej själv, så kan du säkert ha väldigt roligt under tiden. Och du har ju faktiskt talat om för brudparet att du ÄR osäker och egentligen inte vill. Så då får de acceptera de bilder du lämnar ifrån dej. (De kommer naturligtvis att bli jättefina!)

Men en sak jag lärde mej i somras angående folksamlingar var, att "bakom kameran" är världens bästa ställe att gömma sej på. Du syns nästan inte bakom en kamera, folk lägger inte märke till dej alls, utan bryr sej bara om att le bländande leenden och dra in magen. (Ställer du in focus riktigt länge, kan vissa få en kul blå färg i ansiktet ;) )

Så fota du lugnt på, och se till att själv ha kul och exprimentera mycket med egna ideer. Ta massa bilder för ditt eget nöjes skull också, du behöver ju inte lämna ifrån dej alla.

Lycka till!

/B