Jag delar din uppfattning men när det kommer till processer runt musikpluggar Så går datorns processor bokstavligen ner. Ett exempel är VST-synthar, effekter och annat. Det slukar CPU och det är också väldigt lätt att mäta, dvs datorn kraschar. Det är också väl känt och finns hur mycket frågor som helst om detta i olika forum.
Det finns DSP-lösningar där själva ljudkortet tar hand om vissa processer, exempel är UAD:s ljudkort. Sedan kan man bygga på slavdatorer som styrs av en huvuddator, där olika mjukvara ligger på olika processorer. Den biten kan jag inte mycket om.
PS/LR är en smal sak, den datorn jag har nu är utdaterad men funkar ändå bra till PS/LR. Men jag har också kunnat uppgradera över tid, i min gamla Intel Xeon sitter det nu 24 GB ram och SSD-disk med tredje grafikkortet (har bränt två Asus Nvidia GTX). Det har ökat livslängden, men processorn räcker inte till, framförallt till musik.
Sen håller jag verkligen med, det där ”som kommer nästa år”. Det är en triggar och jag känner igen det hos mig själv :)