Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-02, 05:20
Roen

Såpass. tack för de svaren även om de inte känns så hoppfulla.

anledningen till att jag inte skickade in kameran till verkstaden efter att jag talat med affären där jag köpt den är att jag inte hade tid. Jag flyttade till Peru veckan efter jag varit på affären och kommer bo här i nio månader. Tiden det hade tagit att få den undersökt och eventuellt lagad var längre än jag kunde vänta. och då vet jag ju inte om det hade varit om det, som du säger, hade lönat sig att laga den över huvud taget.

Skulle någon annan ha en teori eller idé om lösning är jag fortfarande intresserad.

en fråga till kanske jag kan våga slänga ut också, ett tips jag fick var att det kunde ha blivit något fel med programvaran i kameran. I så fall skulle en lösning kanske vara att antingen uppdatera eller installera någon annan variant av programvara i kameran. jag fick då tips om något som heter "magic lantern"

Jag kollade upp det lite och förstod det som att det var mycket anpassat för att filma med kameran. Inte mitt största intresse egentligen men men.

Tror någon det skulle kunna vara ett alternativ? Eftersom jag inte vet vad problemet faktiskt grundar sig så har jag ingen uppfattning om detta skulle kunna hjälpa. Men det är det enda jag kan komma på att göra just nu.

Men återigen, vet någon något annat, så är jag idel öra.