Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-09, 13:30
martley

pdahlen skrev: Då får jag vara lite på tvärs och tycka att det är mer än tillräckligt för interna diskar. Efter ett antal datorbyten så har jag nu allt användarmaterial på externa diskar. Det har blivit så mycket enklare för jag vet att allt att spara ligger utanför datorn, så skulle datorn brinna upp så är det inget från den jag behöver spara/flytta. På den interna disken ligger enbart program samt de bildfiler som jag precis jobbar med i LR, dvs jag gör en import till den interna disken och när jag är färdig med redigeringarna flyttar jag ut dessa till externt. Jag gör en backup på arbetsarean på den interna som jag också sparar på den externa, ifall olyckan skulle vara framme. På de externa så har jag två backuper, en i ett moln och en som förvaras på annan plats.

Man blir också lite orolig att du behöver flytta ut det interna innehållet till en extern disk nu vid datorbytet, har du inte redan allt på en extern backup disk?
När datat ändå ska flyttas så kanske det skulle vara idé att fundera på en NAS-lösning eller åtminstone en nätverksmonterad disk, t.ex. ansluten i routern, för masslagring.