Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-04, 00:11
Maverick

lottawe skrev:
Gränsen för vad som är trakasserier verkar ju skilja sig mellan olika fotografer. Några anser att det är trakasserier om någon påtalar avsaknaden av andra känslor än ytlighet medan andra inte anser det. Vad anser du? Vad ska man få påtala om känslan en bild förmedlar utan att bli anklagad för trakaseri? Bara de sköna känslorna eller?
Jag har av en händelse läst vad som gäller vid sexuella trakasserier och där är det väldigt tydligt att det är den utsatte som avgör om han/hon känner sig kränkt eller trakasserad. Samma borde väl gälla här.

Eftersom det mestadels är kvinnors bröst vi diskuterar här så är det fullt möjligt att ni gör er skyldiga till sexuella trakasserier när ni säger plasttuttar.

Jag tror faktiskt inte så många fotografer har problem med avvikane åsikter. Men jag tror att de blir sura när man kritiserar modellen istället för bilden. Man behöver knappast vara einstein för att låta bli eller att förhålla sig neutral till modellens utseende.

Annars hamnar vi i ett läge där modellen alltid blir kränkt. Antingen här av folk med annan inställning till implantat eller av fotografen som nekar att plåta henne för att hon implantat.

Kritiken skall röra bilden och inte motivet, det har jag hävdat sen jag blev medlem tror jag. För min del så kan vi ta bort alla icke konstruktiva kommentarer helt så kanske det blir nån vits med att ladda upp bilder här igen.

Men så funkar det ju här, laddas det upp en kattbild så tror alla det är kattfan som vill ha kritik...

/Maverick