Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-23, 20:23
Hans Österlind

gladers skrev: Jag tittade på kamerorna i morse på Kameradoktorn. Enligt Nikons representant samverkar de VR i objektivet med den inbyggda anti-skak funktionen. Kamerorna kändes jättefina i handen. :-)
Hej!

Jag var oxå inne på K doktorn i morse och klämde. Kamerorna kändes väldigt stabila och långt ifrån första generation utan som en färdig produkt. Det var roligt att jag kände mig helt hemma med kameran, jag har använt i turordning, D50, D300 och nu D800. Jag skulle gärna sett inbyggd blixt, jag ogillar kollapsande zoomar som 24-70/4 är. Det är lite mer menyer/pekskärm för inställningar än D800(som ju saknar pekskärm). Krafsandet efter AF/M spaken under objektivet får man vänja sig av med vilket inte kommer bli lätt. Det kommer bli många nöjda köpare av den där kameran tror jag, för egen del har jag väldigt svårt att motivera köp, priset ffa. Det känns ju rätt trevigt att ha hela begmarknaden av objektiv tillgänglig trots spegellöst mha adaptern. Kort sagt jag är positivt överraskad, vilket jag inte blev vid först kontakten med Nikon 1 för några år sedan i samma butik. Det ska bli spännande att höra hur adaptern levererar framöver.