Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-26, 18:16
gamleJ

Mina tankar kommer här.
#1 Mycket som är trevligt. Tjejen, de starka färgerna, bakgrunden och kontrasten mellan bakgrunden och ljuset på tjejen. Får dock hålla med andra om att ljuset i ansiktet kunde varit något mindre intensivt och att du kan utveckla din fina idé med fler sätt att ljussätta. Jag tycker det är ett bra porträtt i stort.

#2 Var inte beredd på fingret heller när jag snällt skulle granska din bild:).
Gillar färgerna och den krämiga bakgrunden.

#3 Trevlig familjebild.

#4 Bra komponerat men i övrigt rätt tråkigt om jag ska vara ärlig, och det ska vi ju vara :). Jag får ingen känsla för byggnaden. Andra spännande bildelement finns där inte heller som kan rädda upp bilden för mig. Inte ens ljuset har något visst. Tyvärr blir det inga hurrarop denna veckan.

#5 Speglingar är ofta trevliga att titta på och så även här. Mycket i både förgrund bakgrund. Ovanligt med så stor spegling. Det gör din bild lite extra kul att titta på. Har lite svårt att bestämma mig för om jag gillar så mycket trottoar i förgrunden. Kanske skulle du valt något mindre för visningen här medan du kan behålla det om du gör en stor utskrift där övriga bildelement framträder tydligare. Gillar din bild.

#6 Rätt mysig bild med lite yin och yang känsla. Bra komp.

#7 Såg att någon bakade ihop denna bild med de övriga två barnbilderna. Jag håller inte med. Dom andra bilderna är fina bilder på deras barn/familj men ger ingen direkt känsla för oss som saknar anknytning. Din bild har dock något mer. Barnets uttryck är underbart med sin blandning av fascination och lite kittlande rädsla där fascinationen vinner som oftast med barn :). Kontrasterna är tydliga men samtidigt inte så hårda i ansiktet där de har en lång övergång från ljus till skugga, snyggt. Vatten ger nästan alltid extra liv åt ett porträtt och så även här. Jag hade gärna sett att armen och handen som är närmast i bilden haft lite mer ljusa toner och inte som nu nästan helt svart. Totalen är ändå så tilltalande att jag har överseende :).

#8 Är det Gulagkänsla som eftersträvas så har du lyckats. Tycker om din komposition och motivval också. Jag fick kommentarer på min bild av någon att den är snygg men innehållslös och det är något jag får jobba vidare med. Du kontrar med en bild med innehåll som är ful :). När vi båda lyckas få in båda delar blir vi farliga ;). Jag gillar mao bilden men det saknas något i efterbehandlingen för mig.

#9 Egen

#10 Det är en bra bild men förstår att du hoppas kunna få ut ännu mer. Det finns några procent till. Kanske ska du lämna det lugna och mjuka och låta fyren få tampas med lite utmanande väder.

#11 Söt bebbe men precis som du säger så är dessa bilder inte så intressanta för oss som saknar anknytning till barnet. Ser fram mot bilder från din gatufotodag.

#12 Fotade en hel stubbe full av dessa svampar i veckan. De är häftiga och inte minst när de målats snyggt :)