Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-26, 18:30
Marteric

#1 Streetporträtt
Skitläcker. Älskar det mesta med bilden (tom lutningen) men ett "kanske": Kanske skillnaden i exponeringen på bakgrund/förgrund skulle skilja något mindre ?

#2 Oförskämd
Små-kul med härliga färger. Kanske gjort sig bättre i porträtt-form för att mer isolera "the finger"..?

#3 Vardagsliv
Fint för familjealbumet. Är lite emot vertikala linjer som lutar...men det är i.o.f.s. inte det viktiga i denna bild...

#4 Tegelbyggnad
Svårt att hitta något bra tips eller kritik. Om gräskanten är längre kanske denna kunde nyttjas som längre ledande linje till byggnaden...

#5 Isaiah
Kul ide men tror bilden varit ännu bättre med perfekt symmetri och lite mindre av allt i bilden (främst träden).

#6 Spegling
Störde mig först på att högra delen är mörk och känslan var att det varit bättre att komponera mer med fokus bara kring det "ljusa"...men efter att ha glott en stund är det nog detta som gör att bilden sticker ut. Fin bild!

#7 Flöde
Fint för familjealbumet med duger fint även i Tisdagsbilden.

#8 Från skogen...
Trots ledande linjer lite för stökig för min smak.

#9 Kotten
Skön bild med fina färgtoner. Fick mig att fundera...hur tusan hittade han denna bild...

#10 Min egna bild
Förbereder mig mentalt på telefonsamtal från IKEA. Funderar på att hån-skratta på bud under 7 siffror... ;-)
Denna vy med vin och en baguette...SJUKT...klart du även skall ha med kameran... ;-)
Skall ge mig mer utmaningar med Subbe fyr... gärna i mer utmanande väder!

#11 Julle
Fint för familjealbumet med duger fint även i Tisdagsbilden tack vare genomtänkt inramning.

#12 Ufot
Fina färger och helrätt med ett försök när ett ufo dyker upp...

Trevlig helg!