Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-01, 11:24
gunnargren

iSolen.se skrev:
Jag har inte hört talas om att någon drönare har störtat för att den tappar GPS-signalen, min förra Mavic tappade ofta GPS-signalen och det var bara att flyga vidare men kartan hängde förstås inte längre med.
Som jag skrivit tidigare så störtade min Phantom 4 Pro från 60 meter rakt ned i backen utan orsak, men det vara bara att skicka in den så lagade DJI:en den åt mig. Dock när jag fick tillbaka den så fungerade inte GPS som den skulle, fungerade ibland men tappade signalen väldigt ofta. Men märkte att man är rätt bortskämd med GPS, inte helt enkelt att landa när det blåser och GPS:en inte fungerar då du hela tiden måste kompensera för vindavvikelserna. Men kontaktade DJI, och fick skicka in den ännu en gång och dem bytte ut GPS-modulen och efter det fungerade den som den skulle.

Här är film jag som jag filmade åt ett tyskt rederi med min P4P, osäker om jag postat denna redan, men här blåste det ca 10-12 s/m, och 20 grader kallt, men tycker inte man ser det som mycket på filmen förutom på diset över vattnet. Men sen beror det självklart på hur man filmar osv. Däremot märktes det att mot vinden gick det otroligt sakta trots fullt gas, men i medvind gick det undan :-)

https://www.youtube.com/watch?v=bYPslRIHth8