Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-12, 20:12
rikitikitavi

Lite kommentarer OCH de/den jag gillar bäst.

#1 Egen,
En snabb reflektion efter kommentarerna:) Utsnittet är precis så som jag ville ha det, ville ha en tight beskärning där jag är på samma nivå som flickan, runt om fanns för mycket annat som jag tyckte tog bort från känslan runt flickan och hennes intima uttryck. Hade varit fantastiskt med flera glada flickor runt om i perfekt formation runt om för att förstärka den besvikna flickans uttryck. Men hade några sekunder på mig och då blir det här det bästa, blev nöjd med att också få in kvinnans "maniska leende " över som jag tyckte också räckte för att få till någon kontrast till flickans besvikelse.
Men väldigt kul med alla kommentarerna, man får fundera och tänka över om man kunde ha gjort något annorlunda, och också kul att vi alla tänker så olika!

#2 Kul porträtt med stark kontrast. Skulle flesta ha skurit bort texten som jag inte tycker tillför något annat en fin bild på en glad snubbe :)

#3 Gillar stämningen i bilden, det dystra runt om kompletterar det döda trädet.

#4 Alltid kul med mönster och arkitektur i olika vinklar. Inte alltid så spännande, men gillar ändå tanken och att du valt en annorlunda vinkel, också kanske roligare om man är därifrån då man ytterligare kan uppskatta detaljen från ett känt byggnadsverk.

#5 Cykeln. Tidlös skön ögonblicksbild på cyklisten. En fin dokumentär bild. Kanske stolpen längst bak är lite överflödig och lite för nära kant, annars inget speciellt att säga.

#6 Feske bilden, Bra fångat! Kanske lite "rörig " bakgrund och ibland önskar man något som är omöjligt att få då ögonblicket är det viktigaste.

Gillar Fesken #6 och det döende trädet bäst #3

Men röstar för fesken! #6.

Tack för den här veckan!
/Martin.