Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-13, 16:58
jonasfj
Avslutat medlemskap

#1 - Besvikelsen. Starkt porträtt som berättar en historia med starka känslor (som står på egna ben utan din förklaring!). Kompositionen saknar samspel mellan flickan och övriga element i bilden. Mannen bakom och blomsterkvasten distraherar

#2 - Lite Yin&Yang mellan bakgrunden och belysningen. Ett bra och enkelt porträtt med ett avspänt uttryck. Min personliga preferens i porträtt är att ljuset faller in i båda ögonen, men nu var kanske iden att ena ögat skulle vara i skuggan

#3 - Trädet saknar separation med bakgrunden, vilket gör att det saknas ett tydligt motiv och en tydlig ide med bilden

#4 - Hounds of Tindalos - Det finns massor av spännande element i byggnadens arkitektur och jag tror att du har mycket mer att hämta om du jobbar lite med motivet. Lägg 15-30 min och försök utveckla motivet

#5 - Ny cykel - Bra berättat om känslan av att få en ny cykel på våren, något de flesta av oss kan identifierara oss med. Jag tycker det är synd att du beskurit framhjulet

#6 - Färsk fisk - Dramatisk bild, men jag köper inte riktigt din poäng du försöker sälja om konstrast mellan människa och natur. Kompositionen känns mest rörig med den gula bärgaren i bakgrunden