Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-22, 15:36
Terje H

Tony johansson skrev: jag har inget att tillföra i sakfrågan, men jag vill bara kort flika in att jag tycker diskussionen är utomordentligt intressant. Även om bilder och bildspråk i viss mån inte tilltalar mig (ingen nämnd, ingen glömd), finner jag det utomordentlighet intressant att ta del av hur tankegångarna går inför ett motiv, inte minst Terjes nästan målande beskrivning om hans tillvägagångssätt och tankegångar bakom bilden, och ännu mer intressant, att han faktiskt inte låter sig hindras av sådana triviala saker som skitiga bilfönster eller vad den nu månde vara, utan att istället utnyttja dessa tillfällen också, om inte annat för att inte fastna i samma gamla hjulspår, där bilderna blir pastiche på varandra i infinitum (som en forumist redan beskrivit), utan istället bryter ny mark.

Kanske blir det bra, kanske det blir dåligt, det kan man inte förutsäga, men att han i vart fall försöker att se nya infallsvinklar och möjligheter.

Herrejösses, det är som en frisk västanvind som kommer och och sveper bort gammalt damm och mögel som samlats på loftet. Jag känner mig som en törstande i öknen som precis fått ett glas kallt vatten att avnjuta, otroligt uppfriskande, snälla, mer sådant !!

Avslutningsvis kan jag nämna en sak som verkligen tog skruv hos mig och jag sammanfattar det med ett enda ord; Fika.

Tack för det !
Jag är av den övertygelsen att ALLA har något att tillföra i sakfrågan. Vi är ju alla fotografer, med erfarenheter på alla plan, viljor, smak, drömmar, ambitioner (vissa är lata, ursäkta Sten...) - så vi kan alla ge något till varandra!