Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-06, 09:32
martley

700D är en av många i en lång rad modeller som utvecklats från nånstans 300D och sedan tickat upp i ungefärliga 50-steg till just nu senaste 800D. Det är alltså inte den alldeles nyaste modellen i den serien. Canon kallar denna serie för "instegsmodeller". Snäppet över är den tvåsiffriga modellen som nummermässigt lite följt den tresiffriga serien, så det har funnits modeller som 40D, 70D och 80D som är den senaste. Modellen 77D bryter det mönstret och är nånting som ska ligga mellan 800D och 80D. Den saknar dock den vädertätning som 80D har men är lite nyare modellmässigt. Det är också en väldigt mycket nyare modell än 700D.
Man kan hitta väldigt många jämförelser mellan kameror genom att t.ex. googla på "canon eos 700d vs canon eos 77d", exempelvis hittar man: https://www.apotelyt.com/compare-cam...-vs-canon-700d

För inte så hemskt länge sedan blev jag själv tvungen att skaffa ny kamera, och fastnade efter många jämförelser för EOS 200D. Det kanske är lite att sticka ut näsan och som Fredrik Lindström i Hassan när han ringde upp Sofia Hogs och undra ifall man får vara med med sin Vespa, men 200D står sig faktiskt ganska bra i jämförelse med dyrare kameror, i alla fall för det jag tänker använda den till.
Fast när jag kom upp till den hojklubb jag var med i första gången hade jag en 400-kubikare, men bytte efter några år upp mig till en Suzuki 1100, så vi får väl se hur det går med kameran :-)

Sen har nog den som håller i kameran mer inverkan på hur bra bliderna blir än vad det är för modell på kameran.