Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-20, 19:48
Pocca

soft
Hej 7D2-rävar!

Köpte 7D2 förra fredagen tillsammans med ett Tamron 24-70. 24-70 har motsvarat mina förväntningar och då tillsamman med min 6D.

Tyvärr så kan jag idag inte säga det om 7D2an. Först tyckte jag fokuseringen inte satt som den skulle med Tamronen men det la jag inte så stor vikt bid då det går att justera troligen och jag hade inte fått "ordning" på de avancerade AFinställningarna, dvs troligen skit bakom kameran

Värre är att jag tycker den levererar softa bilder. Idag tog jag med den runt så fort jag kom hem och plåtade stillastående objekt på bländare mellan 4 och 9 med mitt Tamron 90 som leverat knivskarpa bilder på 550D, 7D, 5Dmk2 och 6D. Har också testat lite mer actionbetonade bilder med min 70-200L IS 2 på hund som springer och barn som springer och leker och det är samma sak där. Om man kollar med skärpemaskeringen i ACR så ska skärpan sitta, iallafall godtagbart. . Har tittat igenom arkivet med bilder och bilder tagna med samma objektiv med 7Dmk1 ser bättre ut. Inte alls lika softa.

Vet att man inte kan kräva pulitzer vinnare varje gång men just nu känns det som att jag kunde lika gärna köpt en begagnad mk1a istället och spart 10.000 kr.

Dock efter allt jag läst om mk2an måste nåt vara fel antingen på inställningarna (snälla låt det vara jag som klantar mig) eller nåt fysiskt fel på kameran.

Nån som stött på nåt liknande?