Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-16, 22:58
TBone

iSolen.se skrev: Definitionen består av ekvationer med faktorer. Det räcker med att en enda faktor är noll så blir ISO noll. Detta är teoretiskt för tex så är ett objektiv inte ogenomskinligt men skalan tillåter en nolla om T = 0.

Det är det normala att en skala faktiskt innehåller en nolla och hur ska man bevisa det normala mer än att hänvisa till de ingående formlerna?

Om skalan definieras av a = b * c * d och åtminstone en av faktorerna b, c eller d kan teoretiskt vara noll omfattas nollan av skalan.

Sen har jag bemött argument om geometriska serier som löstes för lång tid sedan men som man går igenom i nian om man har tur men definitivt på högskolans första årsskurs. Jag bevisade det berömda 0,999... problemet som brukar vara en ögonöppnare för många men här verkar det mest vara en ögonstängare.

Det har också hänvisats till fel standard och som vanligt de vanliga påhoppen från de vanliga personerna, där förväntar jag mig inget annat.

Sen verkar det vara oerhört svårt att skilja på teori och praktik och nu senast definition och mätning.
Så du vet alltså inte alls hur ISO 0 skulle vara definierat utan skriver ytterligare ett långt inlägg som inte handlar om hur ISO 0 är definierat?

Vill du slippa skriva massvis med inlägg om ovidkommande saker och på köpet slippa känna dig påhoppad så är mitt tips att helt enkelt skriva hur ISO 0 är definierat. Du ”vet” ju att det är definierat så varför kan du inte skriva det?