Visa ett inlägg
Gammal 2018-12-05, 17:53
TobiasLehtinen

Tack för ditt inlägg!

PMD skrev: Jag ställer mig lite skeptisk till att den nya webplatsens sidor skulle laddas snabbare än den gamla.

Jag upplever den nya som långsammare, men det kan förstås bero på annat än själva farten, t.ex. att sidan laddas med flera olika metoder.

* absolut och vi är inte ute efter att visa upp en bättre siffra utan det är verkligheten som spelar oss roll, vi säljer inte hemsidor, utan kameror :) Därför har vi externa kontrollpartners under övergången för att säkra upp och allt utom startsidan, pga vår egen klantighet, är snabbare eller i paritet med förra sidan.

Hur har ni mätt? Om det är tiden till svar för ett HTTP-anrop så tror jag att det är missvisande. Websidan tycks laddas inte bara genom att skicka HTTP-verb utan även dynamiskt på något sätt. Jag baserar den misstänken på att sidorna uppdateras stötvis, och att det kommer data efter att webläsaren har rapporterat att HTTP-transaktionen är klar.

* Självklart så finns annan teknik för att effektivisera och det är din upplevelse som är viktig för oss, inte en siffra på pappret. Ditt inlägg är mailat till IT-ansvarige hos oss.

Menyer som poppar upp bara för att man för musen över dem är inte bra i ett användargränssnitt. Det gör att man ibland måste åka slalom med musen för att inte drabbas av fladdrande menyer.

* Vi har lagt in en delay men ska se över om den ska göras ännu längre. Tack för det!

Stilstorleken på texten är också för stor. I den förra versionen fick det plats rätt mycket mer information på en sida. Nu måste man scrolla mer.

* Det diskuteras internt och vi får se vad som händer, i synnerhet då det handlar om en balans till mobilläget och till kunder som inte refererar till förra sidan.

Jag hoppas att ni får ordning på den nya websidan, men tills den har blivit bättre kommer jag inte längre att ha Cyberphoto som förstaval när jag vill ta reda på något om fotoutrustning. Jag kommer förstås även i fortsättningen att handla av Cyberphoto om ni är billigast eller erbjuder någon annan fördel, och det är ju alltid gott med choklad. :-)
* Jag ska se till att du får extra godis när du beställer nästa gång. Ordentligt, skriv det som kommentar!

Tack för din input!

/Tobias