Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 550D, men vilka objektiv?

Hebbe93

Aktiv medlem
Skillnaderna mellan 550D och 60D är inte små, utan väldigt stora. Känn på kamerorna i verkligheten, titta i sökaren osv.
Jag ska nog åka o känna på dem båda i någon butik innan slutgiltiga valet är gjort.....Kommer ändå att invänta USAs Holiday Season, möjligt att priset sjunker en del då! :) Iallafall så har jag plockat ihop ett paket med 60D också på Adorama, vad tycker ni om paketet och priset? Några tips på annat?:

Shoppingcartadorama2.jpg

Tacksam för alla svar!
 

White and Black

Avslutat medlemskap
Hahahahahaha......

det låter inte bra, köp en eos500d med 18- 135 och en billig gitarr som är felstämd,så får du mycket dricks för att sluta spela. (sjung gärna lite falskt också)sedan kan du köpa vad du vill för pengarna.
det fanns en snubbe i Göteborg som gick runt med en ensträngad fiol och drog som en galning över strängen och han fick alltid pengar till mat varje dag.
Rätt; om man inte kann stämma gitarren.

Men; om man kann "stämma" en 500D; så produserar man antagligen bättre resultat en alla prylfantaster som har köpt "ferdigstämmda" high end kamror.......
 

Hebbe93

Aktiv medlem
Har du sett att 60D nu kostar 8999:- på Japan Photo?
Nej, de visste jag inte, dock är det ju så att jag befinner mig i USA och att Canon 60D:n + 18-135mm IS kostar 1266$ på Adorama vilket blir ungefär 8500 kr i dagens valuta! Så jag tror fortfarande det är billigare här, men tack för tipset!

Någon som har en åsikt om paketet?
 

Hebbe93

Aktiv medlem
Jag tycker det är bra.
60D, no doubt; men jag hadde pressad Adorama på ett packet med 15-85......men det är ju ett individuellt val......

Have a nice day!

/ Emil
Alright! Dock är väl det en hel del dyrare, och lite begränsad budget har jag iaf ;-) Jag tror att nåt paket i det här stuket blir en bra start för mig, sen får man uppgradera eftersom! Men eftersom jag köper ett riktigt bra kamerahus så blir det nog en hel del objektiv-uppgradering och annat smått och gott innan jag uppgraderar huset igen!
 
ANNONS