Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim d

Aktiv medlem
Jag trodde inte msn behövde momsa i Sverige om man köper något i ett annat eu-land.
Jodå, du ska betala svensk moms om du köper från ett annat eu-land. T.ex Amazon UK har svenska momssatser på all de säljer till Sverige. Det något konstiga är att detta gäller endast för butiker som säljer för mer än ett visst belopp till det landet, tror det är 30 000 Euro, så ska man handla billigt så ska man hitta en butik som säljer lite till Sverige och ligger i ett land med lägre moms :)
 

thure1982

Aktiv medlem
Jodå, du ska betala svensk moms om du köper från ett annat eu-land. T.ex Amazon UK har svenska momssatser på all de säljer till Sverige. Det något konstiga är att detta gäller endast för butiker som säljer för mer än ett visst belopp till det landet, tror det är 30 000 Euro, så ska man handla billigt så ska man hitta en butik som säljer lite till Sverige och ligger i ett land med lägre moms :)
Behöver man momsa två ggr då regler blir det momsfritt i första landet?
 

atotowi

Aktiv medlem
Jodå, du ska betala svensk moms om du köper från ett annat eu-land. T.ex Amazon UK har svenska momssatser på all de säljer till Sverige. Det något konstiga är att detta gäller endast för butiker som säljer för mer än ett visst belopp till det landet, tror det är 30 000 Euro, så ska man handla billigt så ska man hitta en butik som säljer lite till Sverige och ligger i ett land med lägre moms :)
För webbutiker som säljer för mer än xxx till ett annat land 8eller har en hemsida som vänder sig til lkunder i ett annat land genom att ha sidan på det språket eller i en annan valuta) anses ligga i det land kunden köper från och då ska moms betalas i kundlandet.
Så eftersom RW lyckats hitta mycket svenska kunder så hamnar deras försäljning under den här regeln.
 

PMD

Aktiv medlem
Nja, riktigt så är det inte. Rajala redovisar inga ordinarie priser utan det som står i anslutning till priset är det "rekommenderade priset". De ligger alltså tio kronor under det rekommenderade priset. :)

Någon rea är det inte.
Däremot kan man nog kalla Rajalas pris på Canon EOS 60D för ett reapris. Ungefär 1500 kr billigare än erkänt billiga Pixmania.
 

PerArdne

Aktiv medlem
Alltså, när Rajala har "Manic Monday" eller som i det här fallet Fotovecka, borde dom inte sänka priserna??
(dom är en fotobutik, borde inte varje vecka vara fotovecka??)

De priser dom anger är möjligtvis riktpriserna från leverantören men jag ser
sällan någon riktig prissänkning om man jämför med veckan innan t.ex...
och jag är inne och kollar någorlunda ofta när det är något speciellt objektiv
jag är intresserad av.. Men vilken kampanj dom än kör så ser jag sällan
några riktiga prissänkningar..
visst, nån enstaka artikel bland i det här fallet 171 st men det måste ju vara falsk
marknadsföring att gå ut med tidigare priser som produkterna inte har sålts för de senaste
1-2 åren och dessutom sätta upp banners och dylikt för att få folk att tro att det är
så pass mycket billigare när det i verkligheten inte skiljer en krona?
 

PMD

Aktiv medlem
Det är mycket smartare att kolla priser på prisjakt.se än på butikernas hemsidor.
 

tommypeters

Aktiv medlem
Däremot kan man nog kalla Rajalas pris på Canon EOS 60D för ett reapris. Ungefär 1500 kr billigare än erkänt billiga Pixmania.
Jo, vill man inte ha något kit-objektiv - och det vill ju många inte - så är det ett riktigt bra pris, om man får tag på en kamera från dem. Priset (6999:) gäller ju inte till och med 31/3, utan *endast* 31/3...
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Sigmas fisheye för crop till Canon , EX 4,5mm f/2.8, de har ett ex på MediaMarkt i Barkarby för 3 000 kr, under halva priset, ett litet märke på främre gummit för skärpeinställningen, syns knappt.

Expert i Länna lägger ner och hade 50 procent gluggar, igår hade de kvar Canon 50/2,5 makro och 70-300 IS samt ett Nikkor 85/3,5 makro. De är ju ganska dyra innan, men 1600 spänn för 50:an och 3000 kr för telezoomen nya är ju inte så dumt. Inget jag ville ha dock.
 
Rajala kör sänkt pris på bl a Canon 7d och 5d Mark II hus idag och imorgon (8-9 april):
7d'n för 10990:- istället för tidigare 13495:- och 5d Mark II för 16 990:- istället för 18990:-.

Även diverse andra prylar i samma kampanj, sök på 8-9/4 på deras sida.
 

tommypeters

Aktiv medlem
Adobe-rea!

Köp aktuell version av Photoshop eller Master/Design/Premium Collection" och få 10% rabatt *plus* få sedan CS6 utan extra kostnad när den kommer ut. 10% gäller även studentrabatt...:

We have word of a new coupon code you can use to get an instant 10% off orders placed at the Adobe Store – for one week only…

This is a really special promotion, and here’s why:
(1) You can use it to actually buy CS6 now at a discount, even before it has been released
(2) The offer is valid internationally, and
(3) It’s also stackable with other current discounts.

You will receive an immediate one-time savings of 10% off orders of $375/£350/€400 or more containing full or upgrade versions of any Adobe software. In order to redeem the 10% discount, you must have the special promotion code SPRING10 applied in your Adobe shopping cart.


And good news for students: the offer is valid for both commercial and education customers – meaning you can get an additional 10% off the already-discounted academic pricing.


What’s more, the coupon is stackable and may be used in conjunction with any other offers – meaning you can combine it either with the current $99 Lightroom 4 offer worldwide, or with the 25% off Acrobat X Pro deal for today only!


And most importantly, you can use it in combination with the special “grace period” offer already announced where all buyers of the current version of Adobe software now (Creative Suite 5, either suite or individual, full or upgrade) will receive a free upgrade to CS6 when it comes out.


Naturally this includes buying Photoshop CS5 now with the savings, and then automatically getting the final version (not just the beta) of Photoshop CS6 at no additional charge.


For this 10% off bonus promotion, orders must be placed at the Adobe Store by Sunday, April 15th, 2012, at 11:59pm PDT. This offer is available to customers in North America, Europe, and South Africa*, with one discount per customer. It’s not valid for Adobe Volume purchases, though you can still buy multiple copies and the sale will apply to everything in your cart.


This unrestricted coupon and stackable discount for a future release is a first for Adobe – so if you want to score a discount on CS6 before it comes out at full price, now is the time… The company itself says, “If you wait instead until CS6 ships, you’ll pay the price to upgrade to CS6, which may be higher than CS5.”

http://prodesigntools.com/adobe-cs6-save-10-pct-coupon-code-promotion.html
 

hyppe

Aktiv medlem
Media Markt i Bäckebol, Göteborg har följande grejer på utförsäljningen (Gäller 21-22 april):
Godbitarna:
3st Ricoh GR Digital III - 2490:- (NY)
1st Sony A77 hus - 12990:- (NY)
1st Tokina 80-400 f4.5-5.6 Nikon - 3990:- (Demo)
2st Olympus PEN E-PL2 + 14-42 Röd - 3990:- (NY)
1st Olympus PEN E-PL2 + 14-42 Vit - 3990:- (NY)
1st Ricoh GX5 Silver - 1990:- (NY)
1st Ricoh GX5 Rosa - 1990:- (NY)
1st Sony NEX-C3 med 16mm - 3990:- (NY)
1st Sony NEX-5 + 18-200 - 7490:- (Demo)
2st Canon D10 (Undervattenskameran) - 1990:- (NY)
1st Canon EF 15mm f2.8 - 5990:- (NY)
1st Sigma 120-400mm Canon - 5990:- (NY)
2st Sigma 150mm f2.8 APO Macro DG HSM Canon - 5990:- (Demo)
2st Tokina 12-24 f4 Canon - 4990:- (NY)
2st Sigma 10-20 f3.5 Nikon - 4990:- (NY)

Kanske fyller på mer under dagen om jag hinner. Finns ett gäng optik till. Tar bort om de springer iväg så gott jag kan.

Moderatorer: Om ni tycker detta klassas som någon form av olovlig reklam så tar jag gladeligen bort svaret.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Media Markt i Bäckebol, Göteborg har följande grejer på utförsäljningen (Gäller 21-22 april):
Godbitarna:
3st Ricoh GR Digital III - 2490:- (NY)
1st Sony A77 hus - 12990:- (NY)
1st Tokina 80-400 f4.5-5.6 Nikon - 3990:- (Demo)
2st Olympus PEN E-PL2 + 14-42 Röd - 3990:- (NY)
1st Olympus PEN E-PL2 + 14-42 Vit - 3990:- (NY)
1st Ricoh GX5 Silver - 1990:- (NY)
1st Ricoh GX5 Rosa - 1990:- (NY)
1st Sony NEX-C3 med 16mm - 3990:- (NY)
1st Sony NEX-5 + 18-200 - 7490:- (Demo)
2st Canon D10 (Undervattenskameran) - 1990:- (NY)
1st Canon EF 15mm f2.8 - 5990:- (NY)
1st Sigma 120-400mm Canon - 5990:- (NY)
2st Sigma 150mm f2.8 APO Macro DG HSM Canon - 5990:- (Demo)
2st Tokina 12-24 f4 Canon - 4990:- (NY)
2st Sigma 10-20 f3.5 Nikon - 4990:- (NY)

Kanske fyller på mer under dagen om jag hinner. Finns ett gäng optik till. Tar bort om de springer iväg så gott jag kan.

Moderatorer: Om ni tycker detta klassas som någon form av olovlig reklam så tar jag gladeligen bort svaret.
Haha, demoex från MediaMarkt ska nog vara åtskilligt billigare för att man ska ha den minsta lust att köpa
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Det är tråkigt att man måste kritisera då någon faktiskt anstränger sig att meddela i rea tipsen. Sedan får varje enskild bedömma om det är prisvärt eller ej.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Det är tråkigt att man måste kritisera då någon faktiskt anstränger sig att meddela i rea tipsen. Sedan får varje enskild bedömma om det är prisvärt eller ej.
Har man sett demoex på Mediamarkt som är nedsatta, jag har sett åtskilliga, är det verkligen på sin plats att varna om inte priset är betydligt bättre än de som stod. Mitt tips ovan om ett fisheye var t ex ett rejält nedsatt demoex som var en bra affär. Priserna på de nya produkterna var ju lägre, men knappast speciellt låga, och det är ingen kritik utan upplysning att säga det. Menar du att man aldrig får säga sin uppfatttning om det är ett bra köp eller inte? Låter märkligt. Detta var dessutom butiken som gjorde reklam, inte någon utomstående. Trodde detta forum och denna tråd var till för att man kan ge synpunkter och inte bara lägga in reklam.
 
ANNONS