Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Hur man använder det, jaaa, nog finns som alla andra fisheye tillfällen till något ....
Troligen är det intressant för CDON att minska sitt lager av varan, ingen strykande åtgång, därav lågt pris, min egen uppfattning, - andra kanske slänger sig efter ett fisheye .....
Fisheye är naturligtvis inget man använder för vardagsfotografering, men om man kan köpa ett för några hundralappar kan det vara värt det om inte annat för skojbilder. Att du inte tycker det är något att ha betyder inte att andra tycker det, och ditt tyckande har kanske att göra med att det inte passar på den RX100 du påstår funkar för allt ;)
 

PMD

Aktiv medlem
Hur man använder det, jaaa, nog finns som alla andra fisheye tillfällen till något ....
Troligen är det intressant för CDON att minska sitt lager av varan, ingen strykande åtgång, därav lågt pris, min egen uppfattning, - andra kanske slänger sig efter ett fisheye .....
Det låter som en rimlig teori. 1345 kr för ett fisheye av den kvaliteten är dock ett rejält fynd för den som vill ha ett fisheyeobjektiv.
 

larsborg

Aktiv medlem
Fisheye är naturligtvis inget man använder för vardagsfotografering, men om man kan köpa ett för några hundralappar kan det vara värt det om inte annat för skojbilder. Att du inte tycker det är något att ha betyder inte att andra tycker det, och ditt tyckande har kanske att göra med att det inte passar på den RX100 du påstår funkar för allt ;)
Skulle RX100 funka till allt, får du stå för!
Det har jag aldrig påstått, men den funkar till mycket.

Jag skrev också tidigare, "Troligen är det intressant för CDON att minska sitt lager av varan, ingen strykande åtgång, därav lågt pris, MIN EGEN UPPFATTNING, - ANDRA KANSKE SLÄNGER SIG EFTER ETT FISHEYE ... "

Riktigt, till en kompakt är det ingen idé att köpa ett fisheye, en strålande kommentar, men det har väl ingen försökt göra heller, eller har du?

Jag har inte kompakten RX100, men en liten Sony långzoom och två Sony D-SLR.
 

afe

Aktiv medlem
Skulle RX100 funka till allt, får du stå för!
Det har jag aldrig påstått, men den funkar till mycket.

Jag skrev också tidigare, "Troligen är det intressant för CDON att minska sitt lager av varan, ingen strykande åtgång, därav lågt pris, MIN EGEN UPPFATTNING, - ANDRA KANSKE SLÄNGER SIG EFTER ETT FISHEYE ... "

Riktigt, till en kompakt är det ingen idé att köpa ett fisheye, en strålande kommentar, men det har väl ingen försökt göra heller, eller har du?

Jag har inte kompakten RX100, men en liten Sony långzoom och två Sony D-SLR.
Ok, då har du inte sagt det. Jag nöjer mig med det.

Det finns fotografer som vill ha ett fisheye, och för dem var det där ett utmärkt erbjudande - att du inte vill ha eller behöver ett påverkar inte det. Fast ditt inlägg var kanske tänkt som rolig ironi?
 

larsborg

Aktiv medlem
Ok, då har du inte sagt det. Jag nöjer mig med det.

Det finns fotografer som vill ha ett fisheye, och för dem var det där ett utmärkt erbjudande - att du inte vill ha eller behöver ett påverkar inte det. Fast ditt inlägg var kanske tänkt som rolig ironi?
Ironi?
Jag har tidigare skrivit, varför troligen CDON säljer detta fisheye billigt, nöjer du dig inte med den förklaringen?
Min uppfattning om användningsområdet, innebär väl varken att objektivet är dåligt eller att man inte kan ha roligt med det?

"Det finns fotografer som vill ha ett fisheye, .....", - ja visst, självklart, har inte skrivit ingen vill ha ....!.
 

afe

Aktiv medlem
Du frågade om man skulle ställa detbredvid en ölburk, och jag trodde det var ett inlägg som var "skoj" jag lägger ner det här tjafset nu då det för mig har mycket lite med verkligheten att göra.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Ursäkta en dum fråga, jag brukar alltid kolla där, men vart kan man se den officiella växelkursen?
Till exempel hos Google.

Sen kan man inte räkna med att få den kursen av sin bank, de flesta banker ger både en sämre kurs och lägger på ett växlingspåslag på 1,5-2%. Idag kan jag tänka mig att man får betala runt 8,45-8,50 kr/euro vid utlandsköp (vilket ändå är lägre än Forex kurs).
 

highmore

Medlem
Hur får du det till 23 000? När jag kollar på forex så blir det drygt 24 300, misstror dig inte men undrar bara vilken växelkurs du går på.
Använde bara min "currency converter widget" på datorn, men du har nog rätt att det kanske är lite av en glädjekurs och att man inte riktigt får så bra om man tex handlar med kortet.. Fast hyfsat billigt ändå?
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Använde bara min "currency converter widget" på datorn, men du har nog rätt att det kanske är lite av en glädjekurs och att man inte riktigt får så bra om man tex handlar med kortet.. Fast hyfsat billigt ändå?
Nästan alla konvertrar räknar på kursen banken köper av dig. Dvs den billiga delen.



/Stefan R. Nilsson
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Idag sjönk euron ytterligare mot svenska kronan! Hoppas de snart får in mitt objektiv!!!!
Vet inte hur garantier fungerar men L-objektivens garanti gäller Europa.



/Stefan R. Nilsson
 

PMD

Aktiv medlem
Panasonic GF3 med 14mm f/2.5, 1990 kr

Kunde inte hålla mig. Åkte ner till Netonnet och köpte GF3 med 14/2,5. Herre jösses vad smått!
Jag köpte det sista exemplaret på Netonnet i Veddesta idag (eller snarare igår med tanke på vad klockan är). Pyttigt liten kamera. Jag var inte ett dugg intresserad av GF3, utan ville bara ha objektivet, men nu får jag väl använda den kameran som bakre objektivlock eftersom inget sådant följde med. :)
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag köpte det sista exemplaret på Netonnet i Veddesta idag (eller snarare igår med tanke på vad klockan är). Pyttigt liten kamera. Jag var inte ett dugg intresserad av GF3, utan ville bara ha objektivet, men nu får jag väl använda den kameran som bakre objektivlock eftersom inget sådant följde med. :)
Hmm, vad ska du med 3 m/43-kameror till? ;)
 
ANNONS