Annons

70-200/2,8 vr ii + tc20?

AlexNerö

Aktiv medlem
200+2

Körde min nya modellen av 2 konvertenr på D700 och kanonbra och riktigt megabra på min D3S där det är helt fantastiskt,, var lite skeptisk men nu supernöjd.
objektivet alltså 70-200 2.8 VR dock ej VR2
 

Peterrrrr

Aktiv medlem
Har kollat på lite bilder med 70-200 VR2 tillsammans med TC2 III, tycker det blir en lite konstig hinna på bilderna. Är det möjligt?
 
Jag har under det senaste året använt 70-200 VRII med TC20IIE vid flera tillfällen och jag tycker att bilderna vad gällande bildkvalitén är riktigt bra. Med denna kombo känner jag aldrig att jag behöver en 400 mm lins

Jag har använt detta uteslutande på en NIkon 700D.
 

Mcnab

Aktiv medlem
Jag har vart sugen att skaffa denna TC 20-E III för att ha till 70-200 VRII som lätt resezoom
Men hade vart kul att ha den på 200-400 också.
Någon som provat hur det blir?
Har VR 1 på den zoomen.
 

backlundphotography

Aktiv medlem
lite out-of-tråd kanske, men jag har just skaffat ett 2.8 70-200 VRII och TC17 men inte hunnit testa ordentligt ännu. MEN är det någon som har samma grej som jag: objektivet sitter inte berghårt på huset! Det går att rucka 0,5 mm i gängled så att säga. Har provat 2 exemplar, samma sak på mitt 8 mån gamla DX 5100 hus. Andra gluggar sitter ordentligt. Kanske gör det inget?
 

joey_bazooka

Aktiv medlem
lite out-of-tråd kanske, men jag har just skaffat ett 2.8 70-200 VRII och TC17 men inte hunnit testa ordentligt ännu. MEN är det någon som har samma grej som jag: objektivet sitter inte berghårt på huset! Det går att rucka 0,5 mm i gängled så att säga. Har provat 2 exemplar, samma sak på mitt 8 mån gamla DX 5100 hus. Andra gluggar sitter ordentligt. Kanske gör det inget?
Ingen fara, jag har exakt samma uppsättning och det "glappar" oxå lite på min D700. Men det ska vara så och allt funkar utmärkt.

Johan
 

JanRön

Aktiv medlem
Jag har vart sugen att skaffa denna TC 20-E III för att ha till 70-200 VRII som lätt resezoom
Men hade vart kul att ha den på 200-400 också.
Någon som provat hur det blir?
Har VR 1 på den zoomen.
Är ledsen att säga det men har provat denna kombo (200-400 VR II / TC 20-E III) ganska många bilder nu.
Tycker inte det ser speciellt bra ut i alla fall om man jämför med utan converter.
Jag fotar mest snabba sekvenser och har inte finlirat allt för mycket med manuell skärpeinställning/stillastående men vill ändå dela med mig av mina erfarenheter.
 
ANNONS