Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

monica w

Aktiv medlem
M M har kampanj ...

Kom med morgontidningen. Verkar gälla Stockholm och Uppsala på mitt blad Hur lång tid kan man inte utläsa.
Hälsar
Monica
 

Magnus Göransson

Aktiv medlem
Ja, jag är riktigt sugen. Det enda problemet som jag ser det är hur man hanterar garantiärenden. Funderar på att sticka ut till MM i Lund på lunchen för att diskutera saken. Försvinner iväg till USA imorgon så skall det bli av så får det bli idag.
Bra idé, om jag kommer fri från jobb sticker jag upp till Bernstorp o kollar läget där med garantin. Borde väl inte vara något problem tycker jag. Garantin medföljer väl en försäljning som en av oss får göra till den andra helt enkelt, men bäst o kolla.
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Bra idé, om jag kommer fri från jobb sticker jag upp till Bernstorp o kollar läget där med garantin. Borde väl inte vara något problem tycker jag. Garantin medföljer väl en försäljning som en av oss får göra till den andra helt enkelt, men bäst o kolla.
Garanti gäller bara första köparen och gäller inte vid vidareförsäljning.

Dessa regler gäller i stort sett för alla butiker med några få undantag. Dock så kan de försäkringar man köper till skrivas över till den man säljer till.


Mvh Torbjörn
 

Magnus Göransson

Aktiv medlem
Garanti gäller bara första köparen och gäller inte vid vidareförsäljning.

Dessa regler gäller i stort sett för alla butiker med några få undantag. Dock så kan de försäkringar man köper till skrivas över till den man säljer till.


Mvh Torbjörn
Tråkigt värre, men tack för upplysningen Torbjörn. Men känns ändå som att det inte skadar att fråga iaf....
 

hyppe

Aktiv medlem
Garanti gäller bara första köparen och gäller inte vid vidareförsäljning.

Dessa regler gäller i stort sett för alla butiker med några få undantag. Dock så kan de försäkringar man köper till skrivas över till den man säljer till.


Mvh Torbjörn
Skit i att skriva med namn på kvittot så spelar det ju ingen roll?
 

eroko

Aktiv medlem
Det ni diskuterar handlar ju om butikens garanti. Tillverkarens garanti påverkas inte av vem som köpte den först.
 

rogka566

Aktiv medlem
Ähh! Köpslå om vems namn som skall stå på kvittot om det är viktigt. Den som blir utan namn får lite bättre rabatt.
 

larsborg

Aktiv medlem
Det ni diskuterar handlar ju om butikens garanti. Tillverkarens garanti påverkas inte av vem som köpte den först.
Exakt!
Garantin påverkas INTE av vem som köpte varan först eller ens var i världen den köptes!

De flesta kameratillverkare har en sk. världsgaranti, om President Obama (han har 110% rabatt) köper en Sony kamera till mig hos B&H, sänder den till mig i Sverige, har jag min gällande garanti på kameran, från tillverkaren / agenturen i landet, där jag bor!
 

Magnus Göransson

Aktiv medlem
Ja, jag är riktigt sugen. Det enda problemet som jag ser det är hur man hanterar garantiärenden. Funderar på att sticka ut till MM i Lund på lunchen för att diskutera saken. Försvinner iväg till USA imorgon så skall det bli av så får det bli idag.
Verkar vara en del klydd med garantierna enligt butiken i Bernstorp så jag tror det e bäst att hoppa av samarbetet. Sorry!
 

coab

Ny medlem
Tyvärr gäller inte det längre.
Drogen skrev:
Ytterligare ett tips från Cyberphoto är kolfiberstativ Triopo GT-3232X8C inkl. kulled B3. Vet inte om det syns på sajten men via facebook har man skickat ut att med kampanjkoden TRIO3 får man stativet GT-3232X8C inkl. kulled B3 för 2029.- nu.
Tyvärr gäller inte det längre. Jag riingde idag och fick reapriset så stå på er.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Konsumentskyddslagen säger ju att man får varan reparerad/utbytt inom 3 år från inköpstillfället om felt orsakats av material eller fabrikationsfel. Hur går detta ihop med garanti som skulle bara gälla för 1.a ägaren ?
 

Mercafreak

Avslutat medlemskap
Får väll gratulera Er som utnyttjat vårt erbjudande idag och hoppas ni trivs med era nya FF kameror samt 70-200 mm :)

Kampanjen gäller tom söndag !!!
 
ANNONS