Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

Hot Chili

Medlem
En NEX-5N med 16-50 objektiv, inte över axeln men i benfickan på skidbyxorna.
Alla bilder är JPG direkt ur kameran, bara ändrad storleken för att kunna ladda upp de.
Bilder är tagen förra vecka i Saas Fee / Schweiz.
 

Bilagor

Znutt

Aktiv medlem
Wv

Mycket trevlig inisiativ
Tog med kameran på jobbet hade dock bara kit zoomen :(
Och halvmulet väde, så inga roliga färger
Inte lika bra som 24/1,8 direkt.....
Bild #1
Gran anläggningen som är lite lätt äldre....
Nex-7 i jpgmode och HDR läge
Ändrat storlek + lite skärpa



Bild #2
En pråm och bogserbåt på OH river
Nex-7, Jpg Ändrat storlek + lite skärpa
 

Bilagor

Ljusdans

Aktiv medlem
Trägen vinner - i dag blev skörden två fina bilder, där den ena är en av de jag gillat allra bäst på länge :)

Spännande hur vad som inte är ett motiv en dag kan vara det en annan - synbart små differenser i ljus, väder, människor ändrar scenen helt.
 

Bilagor

Ljusdans

Aktiv medlem
Alpha över axeln

Jobbar på att fånga människor i rörelse.

Obehagligt och underligt att man nästan känner skam för att avbilda andra människor.

ImageUploadedByTapatalk1389985425.790462.jpg

Wifi + Snapseed.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Hot Chili

Medlem
Tog en liten promenad med min NEX-6, Zeiss Tessar 50/2,8 och en ny Roxsen M42 Speed Booster.
Har inte bestämd mig om jag gillar den. Har känslan att jag tappar lite skärpa, men är inte helt säkert att det är verkligen så. Får testa mera när det är lite krispigare ljus ute.
 

Bilagor

Znutt

Aktiv medlem
Lite sol idag :)
Körde förbi state capitol i charleston wv
Parkerade slarvit så det blev bara några snabba bilder....
Ett på "huset" och en på en liten ekorre
Alla med Nex7an.....
 

Bilagor

Barkismats

Aktiv medlem
Återknyter till inlägg 18.

Så här ser det ut på dörren efter nyår.
Nex-6, 20mm /2,8
Lätt beskuren för att dölja skuggan av klumpig fotograf.
 

Bilagor

Ljusdans

Aktiv medlem
För att knyta an till att det kan kännas svårt att hitta nya motiv om man går samma väg varje dag.

Ibland kan det vara mer intressant att följa samma motiv över tid än att ständigt hitta nya.

Den här stackars cykeln väntar på sin rättmätige ägare. Dag och natt, tålmodigt på post i busskuren.

Roande att se hur den flyttas runt. Alltid i vägen för någon. Men ingen vill förbarma sig.
 

Bilagor

GunnarW

Aktiv medlem
Kul tråd och jag triggade på 135/2.8
Nex 5(r) här och på min glugg står det Vivitar.
Kameran är med dagligen till jobbet men inte så ofta i bruk. Igår tyngde Vivitaren ... eller gjorde det lättare :)
Väntan på pendeltåget på Centralen ger en fin vy ner mot Riddarholmen och Norstedts.
"Upplands Väsby" är på väg in.

Nästa är gubben och geten i Västertorp i kväll. Inte helt "över axeln" kanske och enbenet var med också. Men här kommer den.

Full öppning i båda bilderna, nerskalad och skärpt ett snäpp i Irfanview
 

Bilagor

Jenny Jonsson

Aktiv medlem
Skånsk vinter

Kul tråd! Så fort jag såg den åkte kameran (en Nex 6 med Sonys 35/1,8 OSS) ner i handväskan ...men sen kom den aldrig upp... jag är tydligen allt för stressad när jag cyklar till och från jobbet för att se några motiv. Men så i skymningen dök de upp, de stackars skånska barnen som ska åka pulka i den lilla snö som klamrar sig fast bland grässtråna när vinden viner
 

Bilagor

ANNONS