Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Orre

Avslutat medlemskap
Jo, jag ändrar mig, måste vara ormvråk. Tyckte bara halsen såg så lång ut, men även ormvråkar kan ju sträcka på halsen.

//Benny
 

matchis

Aktiv medlem
Hej
Tre st bilder som jag är osäker på. Två stycken juveniler samt kanske en adult?
Juvenil 1.jpg

Juvenil 2.jpg

Juvenil 3.jpg


Kan bild 1 ett möjligtvis vara en Björktrast juvenil. Baserat på att det fanns Björktrastar i området

Bild 2 kan det möjligtvis vara en Ärtsångare
Bild 3 är ytterligare en juvenil som med mycket fantasi möjligtvis är en sädesärla.
Bild 4 har jag fått till en Taltrast.

Hur många rätt blir det på denna rad??
Hälsningar
Mats C
 

Bilagor

matchis

Aktiv medlem
Hej
Tre st bilder som jag är osäker på. Två stycken juveniler samt kanske en adult?
Visa bilaga 144295

Visa bilaga 144296

Visa bilaga 144297


Kan bild 1 ett möjligtvis vara en Björktrast juvenil. Baserat på att det fanns Björktrastar i området

Bild 2 kan det möjligtvis vara en Ärtsångare
Bild 3 är ytterligare en juvenil som med mycket fantasi möjligtvis är en sädesärla.
Bild 4 har jag fått till en Taltrast.

Hur många rätt blir det på denna rad??
Hälsningar
Mats C
Edit
Jag hade lite bråttom att skriva inlägget då det var nära matchstart för damerna i fotboll
För det första är det 4 bilder.
För det andra är bilderna tagna för 2 veckor sedan vid Lekeryds våtmarker utanför Huskvarna

Hälsar
Mats C
 

lofling

Aktiv medlem
Bivråk?

Hann inte få till bra bilder tyvärr, hade inte inställningar för att fota fågel i motljus, men fick några bilder. Har lättat en hel del på skuggorna i efterhand.

Det göklika utseendet och bandningen på magen och bröstet får mig att tycka det är bivvråk och inte ormvråk.
 

Bilagor

gavia

Aktiv medlem
Hann inte få till bra bilder tyvärr, hade inte inställningar för att fota fågel i motljus, men fick några bilder. Har lättat en hel del på skuggorna i efterhand.

Det göklika utseendet och bandningen på magen och bröstet får mig att tycka det är bivvråk och inte ormvråk.
bivråk är det.
 

NikonFX

Aktiv medlem
Vad kan den här bruna anden vara för något? Det svarta bakom är en sothöna för referens om storleken. Bara mobilen direkt på tuben utan hållare så usel bild. Fotograferad idag i Närke.
 

Bilagor

ANNONS