Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arkivera diabilder/negativ

Produkter
(logga in för att koppla)

apersson850

Aktiv medlem
Ja, min målsättning var inte att få max kvalité, utan få dem överblickbara på en datorskärm samt tillräckliga för att man ska kunna titta på dem på en vanlig TV.
 

Ventures

Aktiv medlem
Ja, min målsättning var inte att få max kvalité, utan få dem överblickbara på en datorskärm samt tillräckliga för att man ska kunna titta på dem på en vanlig TV.
Då brukar svaret bli att det kanske räcker med en Plexgear från Kjell&Company för några hundra kr. :)
Jag har bara testat den utgångna första modellen de hade och kvaliten var överraskande "tillräcklig" för att se vad negativen föreställer.
 

PMD

Aktiv medlem
Bildkvaliteten räcker nog bra för sådan ändamål, men för att scanna 15000 bilder utan att mata fram varje bild för hand så vill man nog ha något annat ...
 
ANNONS