Annons

Dags att fokusera

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Törnwall

Avslutat medlemskap
Jag behöver fokusera på färre plattformar för mina bilder, och då måste jag välja mellan Fotosidan.se och Flickr. Det är ett enkelt val. Fotosidan kommer aldrig att ge samma utdelning som det mycket större Flickr. Min mest sedda bild här har drygt 300 visningar. Min mest sedda bild på Flickr drygt 20 000. Sammanlagt har jag kanske drygt 1000 visningar på Fotosidan, på Flickr har jag 6 miljoner.
Jag vet att många fotografer här får många och bra reaktioner. Jag är inte en av dem. Jag får mycket mer på Flickr.

Om någon är nyfiken så finns jag på https://www.flickr.com/photos/mikaelsphotos/

Detta är ingen uppmaning till andra att byta, bara en förklaring till varför jag försvinner.

Mikael
 

JFfoto

Avslutat medlemskap
Jag behöver fokusera på färre plattformar för mina bilder, och då måste jag välja mellan Fotosidan.se och Flickr. Det är ett enkelt val. Fotosidan kommer aldrig att ge samma utdelning som det mycket större Flickr. Min mest sedda bild här har drygt 300 visningar. Min mest sedda bild på Flickr drygt 20 000. Sammanlagt har jag kanske drygt 1000 visningar på Fotosidan, på Flickr har jag 6 miljoner.
Jag vet att många fotografer här får många och bra reaktioner. Jag är inte en av dem. Jag får mycket mer på Flickr.

Om någon är nyfiken så finns jag på https://www.flickr.com/photos/mikaelsphotos/

Detta är ingen uppmaning till andra att byta, bara en förklaring till varför jag försvinner.

Mikael
Ok. Då vet vi.
 

cardazio

Aktiv medlem
Forumdelen och köp/sälj på FS är fortfarande värd att återkomma för kan jag tycka (om man är intresserad av sådant).

Jag hade gärna sett en översyn av bildhanteringen på FOTOsidan - det är inte särskilt användarvänligt att ladda upp bilder och där kan man lära lite grand av Flickrs funktionalitet (dock har Flickr en hel del att förbättra på andra områden och det är ett annat syfte med den sidan).

Vad gäller det enskilda fallet så kan det vara bra att sålla lite grand så att man väljer den bästa av flera snarlika bilder att lägga ut (och då gärna med lite egen touch) - då tycker jag det blir mer intressant i alla fall. Exakt vad du lagt upp på FS vet jag inte - kikade bara kort på din Flickr. Lägger man upp lite sämre bilder i mängder med grupper kan man få massor med visningar, men det är förhållandet mellan visningar, likes och kommentarer från kvalificerade användare som känns mest intressant tycker jag. Annars kan man lägga in sina bilder med massor av populära tags och i många grupper för att öka exponeringen.
 
ANNONS