Annons

Black Friday scam? Suspekt låga priser...

Produkter
(logga in för att koppla)

bach7617

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som får reklam i Facebookflödet från cameraeushop.com
Snygg webbsida men det måste väl vara totalbluff?
 

Bilagor

MikaelSB

Aktiv medlem
Haha, typisk säsongsbedragare. Oftast vanligast kring jultider, men nu är ju Black Friday het potatis även förbi de amerikanska gränserna. Idén är att försöka lura glada idioter till lyckosökare eller icke-insatta som inte är bekanta med varornas förväntade försäljningspris. Naturligtvis skickas aldrig några varor ut.

Hemsidan är primitiv och texten påminner om Google Translate med psykos.

3. Is your site secure for Credit Card purchases?

Absolutely, 100% Yes. In fact more secure than if you use your credit card in a retail shop.
Fotnot: Copyright (c) 2018 Canon Shop.

Gulligt försök, nu har jag lite att underhålla mig med en stund :)

We are a UK company with regional warehouses in London, United Kingdom, Berlin, Germany and Barcelona, Spain. With 24 localized websites delivering to over 220 countries, our 2,50 employees work together every day to meet your needs.
Jäklar. Två och en halv anställd samtidigt som man förväntas nå 220 länder med 24 lokaliserade hemsidor är inte dåligt.

1. Can I rely on shopping on this site?
Many people are concerned about the security of online transactions. We can assure you of the safety of shipping on our website as well as the quality of products sold. It is safe to shop here that we will not continue to have your payment information on the website after you shop. We do not provide your personal information to other parties.
Jaha, de lagrar inte mer data än de behöver. Då är det ju tryggt!
/sarkasm
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Haha! Underbart! Men är det inte konstigt att Facebook inte redan rensar bort skiten?
Ladda ned en reklamblockerare, förslagsvis uBlock Origin, och slipp Facebookreklamen. När jag fortfarande hade Facebook, särskilt innan reklamblockerarna, så hade de nästan alltid reklam från lurendrejare. Allt från pyramidspel till pryllotterier och blufftjänster. Antagligen ett resultat av att Facebook inte går in på djupet med vilka annonser de godkänner alternativt att annonsörerna vet vad Facebook söker efter innan annonserna går lajv.

Ett tag samlade jag på bluffaktig och obegriplig Facebookreklam. Det kan ju å andra sidan vara något minst lika underhållande som den faktiska tjänsten om reklamen är menad att finansiera.
 

bach7617

Aktiv medlem
Trådstartaren har inte tagit skärmdumpen på Facebook och har alltså varit inne på aktuell sida.
Jo jag gjorde så eftersom jag inte fick fram ”priserna” på Facebook. Jag har dock anmält enligt de rutiner som nämndes ovan. Tack alla - det blev ju iallafall en himla aktivitet och några skratt!
 
ANNONS