Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
Min upplevelse av E-Infinity

Okej som ni alla vet så har E-Infinity sjukt bra priser på vissa saker. Jag har precis införskaffat en Sony A9 med Sony FE 70-200 f/2.8 GM OSS samt ett extra batteri.

Efter att ha sneglat på varan i några dagar, läst massa forum och reviewer kring butiken så tog jag mig till mod och la produkterna i korgen, skapade ett konto med min facebookprofil och klickade på köp. Eftersom det endast gick att betala med Paypal så var valet av betalningsmetod inte så svårt.

Hade läst både här och på andra ställen att man skulle låta kortutgivaren ta han om valutaväxlingen istället för Paypal. Kollade hur stor skillnad det skulle bli mellan att Paypal och kortutgivaren och det visade sig att om jag skulle betalat med Paypal så skulle det kostat cirka 56.000 SEK totalt och nu blev det istället drygt 53.000 SEK. Så sparade ungefär 2500 SEK på att inte låta Paypal sköta valutaomväxlingen.

Jag la min order torsdagen den 30/8-2018 på morgonen vid 09:00. Fick inom några minuter mail om att det hade mottagit min order med ett ordernummer och att det skulle hanteras och processas inom 2-3 dagar. Fick även ett mail till i samma veva där man ville att jag bekräftade att det var okej att det enbart fanns engelska som europeisk språk och inga andra. Svarade att det självklart var okej.

Efter att jag bekräftat detta fick jag ett mail till från deras customer service som meddelade att det tar 5-10 arbetsdagar för kameran att levereras till mig.

Nu har det hunnit bli fredag (31/8) och klockan är 12:47 svensk tid och jag får ett mail att man har hanterat min order och att spårningsnummer kommer att skickas till mig inom 1-2 dagar. Fick även en bild på produkterna tillsamman med min information.

Hela helgen går utan att jag får något spårningsnummer... är ju trots allt helg så tänkte inte mer på det.
På måndag (3/9-2018) morgon mailar jag och frågar och får då ett nummer.

Kl. 15:16 så plockas varan upp på Heathrow i London och idag 14:57 kunde jag hämta ut min paket i Mantorp.

Hanteringen har gått klanderfritt och sjukt smidigt och snabbt. Jag trodde inte det skulle komma förens tidigast på fredag den 7/9-2018. Men det gick alltså på 5 dagar totalt inkl. lördag och söndag.

Nu kan man ju ställa sig frågan också varför man väljer att köpa från ett företag utanför EU. Men som det har tagits upp här tidigare så har dom ett handelsavtal med England sedan gammalt vilket blir gynnsamt för oss. Trots att Euron står sjukt högt nu så sparade jag drygt 20.000 SEK gentemot svenska priser. Det ger utrymme för en viss reparationskostnad om så skulle behövas.

Summa summarum så kan jag rekommendera att handla från E-Infinity, jag kommer definitivt att göra det igen.

Bifogar en bild där ni kan se DHL hantering av paketet från att man tog emot det i London tills dess att jag hämtade ut det.

//Daniel
 

Bilagor

Third eye

Aktiv medlem
Grattis till nya kameran då :)
Ville ha svensk meny i min så jag beställde A7iii från Hegethorns.
Men 5D mk4, Tamron 24-70 2,8 G2 och en Feiuy Tech A2000 gimbal från tre olika köp från einfinity.
Fungerat superbra.
 
Kul att läsa. Hoppas att grejerna är bra kvalitet på också. Hunnit fota något?
Jadå, varit och fotograferat hockey idag i Stångebrohallen. En träningsmatch mellan LHC och Örebro. Han inte starta kameran innan jag kom dit pga av jag var tvungen att ladda batteriet. Så 10 min innan nedsläpp så startade jag den.. men brände av 1250 bilder under matchen, nu återstår att om någon blev bra =)
 

Livio

Medlem
Bra tråd! Tack alla som gett feedback på sina inköp via e-infin.

Går själv i tankarna att beställa en 5D IV därifrån. Känns som att jag redan fått svar på det mesta via denna tråd. Men gör någon form av "bump" och kollar om någon har ny info att komma med? Positiv som negativ kritik?

Mvh
 

KAWI

Ny medlem
Garantin funkar!

Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!

Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.

De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.

När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!

Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
 

lonian

Aktiv medlem
Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!

Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.

De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.

När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!

Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Vad kul att det gick bra. Fick du bifoga kvitto på reparationen osv?
 

Livio

Medlem
Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!

Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.

De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.

När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!

Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Kul att höra! Tack för att du delar med dig. Lutar mer och mer åt att jag kommer lägga en beställning på en 5D IV vilken dag som helst.
 

martinot

Aktiv medlem
Låter bra, förutom den löjligt låga "rimliga" summan som de förväntade sig. Den var oroande låg, även om det var tur att de godkände ditt kvitto i detta fallet.
 

Livio

Medlem
Hej
Funderar också på att beställa en 5 D mark IV , spänd på att höra hur din beställning gått
Hälsning Håkan
Kul att höra!

Jag beställda kameran förra söndagen och den borde ha lämnat UK nu i dagarna (alternativt imorgon om det stått still över helgen). Så borde ha den hos mig nu i veckan.

Jag hojtar till med en lite mer utförlig recension när kameran har landat.

Livio
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Det en mycket intressant utveckling...

För att sammanfatta en lång tråd: E-Infinity köper utrustning på marknader där priserna för återförsäljare är lägre och säljer till lägre pris till konsument med rabatt i länder där priserna är högre, s.k. grå import.

De verkar har tillräcklig marginal för att själva garantera produkterna.

Bra för alla utom återförsäljare här, eller!?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det en mycket intressant utveckling...

För att sammanfatta en lång tråd: E-Infinity köper utrustning på marknader där priserna för återförsäljare är lägre och säljer till lägre pris till konsument med rabatt i länder där priserna är högre, s.k. grå import.

De verkar har tillräcklig marginal för att själva garantera produkterna.

Bra för alla utom återförsäljare här, eller!?
Verksamheten hos de här företagen bygger även på att smita ifrån skatter, särskilt moms. Där ryker 20% av priset jämfört med svenska priser, redan utan lägre inköpskostnader.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Verksamheten hos de här företagen bygger även på att smita ifrån skatter, särskilt moms. Där ryker 20% av priset jämfört med svenska priser, redan utan lägre inköpskostnader.
Då får tullen börja göra sitt jobb. I de tre senaste länderna jag bott i slinker inte ett enda paket igenom utan att beläggas med tull (Holland, Thailand och Mexico).
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Det är redan förtullat enligt det regelverk som existerar. Det är lagligt försäljning och verksamhet som pågår för E-infinity och flertal liknande företag. De avgifter som ska betalas in är gjorda.

/Stefan
 

Håkan1

Aktiv medlem
Kul att höra!

Jag beställda kameran förra söndagen och den borde ha lämnat UK nu i dagarna (alternativt imorgon om det stått still över helgen). Så borde ha den hos mig nu i veckan.

Jag hojtar till med en lite mer utförlig recension när kameran har landat.

Livio
Låter jättebra
 
ANNONS