Annons

Black friday 2018

Produkter
(logga in för att koppla)

Glowex

Aktiv medlem
Hej,

Hur tänker ni som funderar på ny utrustning, köpa nu eller vänta in nästa fredag?

Jag funderar själv på Sony 50/1,8 samt 85/1,8. Vad tror ni, kan det tänkas komma på black friday? Kollade förra årets reor och då var båda med.

Mvh,
Mathias
 

PMD

Aktiv medlem
Om det inte är jättebråttom så går det väl bra att vänta en vecka och se om de aktuella objektiven är billigare då?
 

cardazio

Aktiv medlem
Lägg upp bevakningar på prisjakt, men kolla även manuellt och i butik vid behov (allt står inte på nätet). Köpte själv till slut en tv igår på kampanj, men lär komma riktigt bra erbjudanden både på BF, CM, innan jul, mellandagsrea och efter nyår, så man kanske får gräma sig i efterhand. Den tvn var sänkt en kort period och gick upp 2000kr dagen efter jag köpte (LG C7).

Begpriser kan nog gå ned även dem. Folk vill köpa nytt på rea och inte lika många beg-köpare nu på hösten, så lägg ut en köpesannons här på FS om beg är ok för dig.
 

Kwanit

Medlem
Har sett att många återsäljare har chockhöjt priserna på Sony objektiver under helgen, tex 16-35/4 och 70-200/4

Gäller att vara noga med priserna och kolla historiken på prisjakt m.m
 

lonian

Aktiv medlem
Jag köpte en pryl från Elgiganten, men har valt att betala med Klarna och den skall levereras den 30e. Blir den billigare på Black friday så får de jystera priset åt mig.
Nu gäller det dock inte en fotopryl utan en tv.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag köpte en pryl från Elgiganten, men har valt att betala med Klarna och den skall levereras den 30e. Blir den billigare på Black friday så får de jystera priset åt mig.
Nu gäller det dock inte en fotopryl utan en tv.
Ja det är en vedertagen metod så länge de säljer med öppet köp.

I mellandagarna går man runt till butikerna där man köpt julklappar och visar upp kvitton.
Lite returhantering och sedan har man mellanskillnaden i handen.
Man behöver inte ens ha varan med sig.
 

Gunnar-E

Aktiv medlem
Jag väntar och ser om Black Friday har något att erbjuda då jag är på gång att köpa ett nytt vidvinkelobjektiv. Hade jag behövt fysiskt köa utanför en butik, så hade jag struntat i det. Att jag får vänta lite på leverans är helt Ok. Kan kanske bli lite väntan då många paket ska skickas från butiken och att transportföretagen får mycket att göra.
 

Brix

Aktiv medlem
För min del kanske det blir en X-T3 om det finns nåt erbjudande på den. Fast med tanke på att den fortfarande är ny så är det ju tveksamt :/

Annars är jag verkligen emot black friday och dylika påhitt som bara uppmuntrar och bidrar till onödig konsumtion.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Lägg upp bevakningar på prisjakt, men kolla även manuellt och i butik vid behov (allt står inte på nätet). Köpte själv till slut en tv igår på kampanj, men lär komma riktigt bra erbjudanden både på BF, CM, innan jul, mellandagsrea och efter nyår, så man kanske får gräma sig i efterhand. Den tvn var sänkt en kort period och gick upp 2000kr dagen efter jag köpte (LG C7).
Då kan de sänka priset igen om ett litet tag och få folk att tro att de gör en bra affär.
 
Hej är det vettigt att kanske vänta och se om dom har erbjudande på Sigmas 150-600 objektiv till Canon .eller kan man få det billigare en 8000kr någon annanstans
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Hej är det vettigt att kanske vänta och se om dom har erbjudande på Sigmas 150-600 objektiv till Canon .eller kan man få det billigare en 8000kr någon annanstans
Det var nere på 6990 kr förra Black Friday så kan ju vara värt att vänta.

Sedan är det ju inte säkert att vi får rea på samma produkter i år men objektivet var 400 kr billigare förra månaden än vad det är idag. Syftar du på Sports-modellen så var även det 1000 kr billigare förra Black Friday.
 
ANNONS