Annons
Gammal 2018-12-07, 10:05
TobiasLehtinen

johan-vall skrev: Jag upplever också nya sidan som aningen besvärlig för att snabbkolla grejer vilket jag gör då och då, men då beror nog mycket på att man kunde navigera den gamla sidan med ögonbindel efter år av träning. En sak som jag tycker blivit lite knasig med nya sida är när man klickar in på objektiv så kommer märke före fattning, gör konstant fel.. Tycker det borde vara ordnat tvärt om, speciellt då fattningskategorin ofta erbjuder större urval.

* Personligen kan jag hålla med om det, ska se vad som tycks i testgruppen internt.

Tycker många är lite väl drastiska, veta att man handlar från en schyst och reko handlare med förstklassig support är ju klart viktigast och där litar jag på er till fullo, ett tecken på det är ju hur öppna ni är för feedback just här och nu. Jag gissar att om ett år eller två kommer er nya sida vara grym och ingen kommer sakna eller minnas den gamla.
* Så kommer det att vara troligen, vi är lite otåliga och vill att den ska vara bra snabbare än så, därför vi suger åt oss all input som svampar just nu :)

Tack för din kommentar!
Gammal 2018-12-07, 11:59
PutteMacGuff

Försöker svara med lite mindre känslor och mer praktiskt.
För mig laddar sidan långsammare än förut, jag tror det beror på att den är mer teknisk nu.
Det är fler "rörliga" delar och och stora bilder, det tar lång tid att ladda in och det är grunden till att jag tycker sidan känns seg.

När jag öppnar sidan för Foto: https://www.cyberphoto.se/foto-video
Menyn till vänster är okej i första läget men sen när jag vill utveckla den så dyker alla menyer nedåt, skulle funkat bra om jag hade skärmen stående på högkant men med en Liggande 16:9 skärm blir det väldigt mycket scrollande.

Fråga: Varför har man inte bara en vanlig sida för Datorer och sen en anpassad för mobiler som aktiveras automatisk om någon ansluter från en mobil enhet istället för att tvinga alla användare att använda den mobila sidan?

På min 16:9 använder jag nu ungefär tre femtedelar av skärmen eftersom ni bara nyttjar mitten känns väldigt omodernt tyvärr.

Stående bildskärmar kanske är framtiden och jag måste anpassa mig... men hoppas inte det.
Gammal 2018-12-07, 13:30
TobiasLehtinen

Hej igen! Se svar nedan.

PutteMacGuff skrev: Försöker svara med lite mindre känslor och mer praktiskt.
För mig laddar sidan långsammare än förut, jag tror det beror på att den är mer teknisk nu.
Det är fler "rörliga" delar och och stora bilder, det tar lång tid att ladda in och det är grunden till att jag tycker sidan känns seg.

* Rent laddtidsmässigt är den inte långsammare, förutom om vi gjort en tabbe med att lägga ut en för tung bild i bloggen eller på en kampanjbild - men det märker vi på laddtiden för sidan. Första gången man besöker vår nya sida kommer den att vara något, vi pratar 0,5 sek, långsammare än vår förra sida. Just tider har vi och har haft järnkoll på och märkt när vi råkat lägga ut en 8 Mb JPG-bild på startsidan...då blev det segt :)

När jag öppnar sidan för Foto: https://www.cyberphoto.se/foto-video
Menyn till vänster är okej i första läget men sen när jag vill utveckla den så dyker alla menyer nedåt, skulle funkat bra om jag hade skärmen stående på högkant men med en Liggande 16:9 skärm blir det väldigt mycket scrollande.

Fråga: Varför har man inte bara en vanlig sida för Datorer och sen en anpassad för mobiler som aktiveras automatisk om någon ansluter från en mobil enhet istället för att tvinga alla användare att använda den mobila sidan?

* Det är helt enkelt så att man då måste jobba dubbelt rent praktiskt för att få det bra, att google inte premierar den typen av sidor (med separat mobilsida) som de gjort tidigare och om vi tex. lägger in en funktion så måste det i regel byggas på två sätt, för två plattformar och i värsta fall vill vi göra något, skapa en funktion eller något annat bra, som inte ens stöds i det ena eller andra läget. För framtiden är det inte ett bra val helt enkelt.

På min 16:9 använder jag nu ungefär tre femtedelar av skärmen eftersom ni bara nyttjar mitten känns väldigt omodernt tyvärr.

* Det finns värden varför vi och många andra väljer att inte använda hela bredden men vi kan inte avslöja alla våra beslut offentligt - tekniskt är det inget problem att fylla upp men det ger följdeffekter som gör att vi valt bort det. När det gäller att man inte utnyttjar hela skärmen så har du helt rätt i det fallet att det finns för mycket tom yta på produktsidor när man besöker oss med en dator - det kommer att åtgärdas inom kort.

Stående bildskärmar kanske är framtiden och jag måste anpassa mig... men hoppas inte det.

* Det vet vi inget om men de flesta använder mobila enheter med stående skärm så kommer nog handla om att man enkelt kan vrida och välja det som känns bäst för det man oftast gör. Tack för dina inspel, kom gärna med mer och fler som du kommer att tänka på! /Tobias
Gammal 2018-12-07, 14:02
Rapsbollen

Per Hesselgren skrev: Jag är allt besviken på Cyberphoto som hade en bra hemsida men inte nu längre.
Man får helt enkelt inte längre fram enbart det man är intresserad av.
Den förra versionen var klart bättre än de för Scandinavianphoto & Japanphote tex.
Synpunkter?
Vad vill ni ha?
B&H har del funktioner som jag gillar tex Adapter-sökning....kameragänga & objektivgänga -> klart
Jag håller helt med om deras nya sida
Gammal 2018-12-08, 00:01
PMD

AFJ skrev: Kul att du svarar här Tobias!
Det vill jag instämma i. Mycket konstruktiv respons från Cyberphoto och Tobias.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.