Gammal 2018-12-06, 13:51
Fotograf Engström

Hur hittar man nya kunder?
Hej!

Jag drog igång min fotobusiness för ett år sedan. Har dock problem med att hitta kunder! Jag riktar mig till företag som behöver porträtt på sin personal men även till andra offentliga personer som behöver porträtt.

Tar gärna emot tips på hur jag når ut på bästa sätt!

Kan jag förbättra min SEO? Har sett någonstans att man ska länka till sin hemsida på forum och bloggar - Fotograf Engström Fotograf Linköping Har ni erfarenhet av detta? Besök gärna min hemsida och kom med tips! Just nu ligger jag inte jättebra till på Google...

Vad mer har ni för tips? Hit me!

/Christine
Gammal 2018-12-06, 14:02
Daniel Papic

Inte svar/kommentar på vad du söker i ditt inlägg - men snygga bilder i mina ögon! Ser ut som att du har vad som krävs för att hjälpa kunden med olika porträtt & önskemål. Så ut & leta. Lycka till!
Gammal 2018-12-06, 15:50
Fotograf Engström

Tack Daniel! Alltid kul med feedback på bilderna också :)
Gammal 2018-12-06, 18:18
Sven Blomquist

Envist arbete
Du måste kontakta så många möjlig kunder som möjligt och på alla möjliga sätt. Den gamla regeln gäller fortfarande:

100 knack, 10 snack kan bli ett tack! (för affären)
Gammal 2018-12-06, 19:38
Fotograf Engström

Tack för tipset! Då är det bara att fortsätta att höra av sig till folk :)
Gammal 2018-12-06, 21:20
Marteric

Tänker mig att företag kanske mest behöver nya bilder på anställda i samband med uppdatering av hemsida. Kanske en bra idé att söka samarbete med några lokala web-byråer?
Gammal 2018-12-07, 09:34
Fotograf Engström

Bra idé Marteric! Tack!
Skriver upp det på min to-do-list :)
Gammal 2018-12-07, 12:06
Lahn

Hej

Jag tror du behöver inte så mycket hjälp, du kör ju här en helt perfekt och gratis marknadsföringskampanj för att får en bättre google ranking ;-)

Hälsningar från någon som också vet vad SEO betyder...
Gammal 2018-12-07, 14:04
Fotograf Engström

Haha, det var inte tänkt så från början men det kanske råkade bli så :D
Gammal 2018-12-07, 14:36
ctlindsten

Hej.

Kul o se en annan fotograf från Linköping här inne.

Det här med SEO är knepigt, jag ligger just nu på sida 6 under fotograf Linköping på google, vilket är uselt, låg på sida 2 förra året. På fotograf östergötland ligger jag på sida 1 dock vilket är bra. Men jag slutade bry mig om seo för längesedan, skapade hemsidan i början av 2017 och då var jag genuint intresserad av sånt. Insåg dock genom vänner och professionella bekanta att andra fotografer eller företag betalar för att hamna högt upp i google rankingen, något jag inte vill göra.

En komplimang jag kan ge dig är att, när man går in på din hemsida så ser det inte ut som att du har svårt o få arbete iaf :) Men branschen är tuff, och det finns massor av fotografer nuförtiden, speciellt hobbyfotografer som har ett heltidsjobb men ändå skapar en fin hemsida och fotar porträtt/bröllop på helgerna. Jag försöker rikta in mig på flera saker och inte bara på porträtt, för då är det svårt att klara sig inom branschen enligt mig.

Mvh

Christian Lindsten - www.lindstenfoto.se
Gammal 2018-12-07, 18:47
Fotograf Engström

Hej,

Kul att du också arbetar i Linköping! Tack för komplimangen :) Du tar själv fina bilder!

Och tack för tipsen!
Besvara

Bokmärken

Taggar
frilans , företagsfoto , marknadsföring , seo , startup

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.