Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Nu hittar du ju bara på, varför?
Jag har jobbat 7 år i London och "alla" visste att något inte var rätt med dessa bolag. Spekulationen var att de höll sig under radarn för myndigheternas fokus, dvs att de höll sig små.

Om allt vore ok skulle de förstås sälja all typ av elektronik på detta sätt och köra reklam, webbsajter etc och sälja över hela Europa. 20% skillnad är över marginalen för många företag.

Att de inte kan ge momskvitto gör saken tydligare.

Har du hittat något som visar att de ska vara momsbefriade?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
...

Företag som säljer för mer än 320 000 per år måste väl ta ut svensk moms vid källan förresten, är det inte så?
Då kanske det inte går att köpa från dem så här sent på året. Risken är ju stor att de har sålt fler än 20 kamerahus (eller motsvarande) och inte kan sälja mer till Sverige. Det skulle vara kul att höra hur många här på FS som handlat från dem i år och för hur mycket. Jag skulle inte bli förvånad om summan kommer att överstiga 320´.
 

PMD

Aktiv medlem
Då kan du väl lugna alla genom att förklara varför just E-infinity slipper betala engelsk moms vid importen dit i strid med importreglerna till uk.
Det beror förmodligen på något gammalt avtal mellan Hong Kong och Storbritannien. Jag tänker som sagt inte ligga sömnlös över det här och jag tycker att ingen annan ska behöva göra det heller.
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag har jobbat 7 år i London och "alla" visste att något inte var rätt med dessa bolag. Spekulationen var att de höll sig under radarn för myndigheternas fokus, dvs att de höll sig små.

Om allt vore ok skulle de förstås sälja all typ av elektronik på detta sätt och köra reklam, webbsajter etc och sälja över hela Europa. 20% skillnad är över marginalen för många företag.

Att de inte kan ge momskvitto gör saken tydligare.

Har du hittat något som visar att de ska vara momsbefriade?
Men då är det ju just bara spekulation, eller hur?
Om "alla" i London vet detta, så vet också storebror det.
Och hur litet är ett omdiskuterat (alla i London vet ju) företag som skickar inom hela EU, vart går gränsen?

Varför skulle de vara momsbefriade, känns inte som seriös fråga utan mer som ett försök till överlägset hån...varför skulle jag ens leta information om att de skulle vara momsbefriade?

Och det är inte konstigt att en gråimporterad vara kan vara 20% billigare, det är t.o.m en vanlig orsak till just gråimport.
Tittar du på sortimentet så är de inte så outstanding mkt billigare heller förutom några profilvaror som sticker ut. Tvärtom flera varor är dyrare än här hemma (Cyber, Scandi, Rajala, Fotokungen osv).
 

iSolen.se

Guest
Men då är det ju just bara spekulation, eller hur?
Om "alla" i London vet detta, så vet också storebror det.
Och hur litet är ett omdiskuterat (alla i London vet ju) företag som skickar inom hela EU, vart går gränsen?

Varför skulle de vara momsbefriade, känns inte som seriös fråga utan mer som ett försök till överlägset hån...varför skulle jag ens leta information om att de skulle vara momsbefriade?

Och det är inte konstigt att en gråimporterad vara kan vara 20% billigare, det är t.o.m en vanlig orsak till just gråimport.
Tittar du på sortimentet så är de inte så outstanding mkt billigare heller förutom några profilvaror som sticker ut. Tvärtom flera varor är dyrare än här hemma (Cyber, Scandi, Rajala, Fotokungen osv).
Precis, varför skulle de vara momsbefriade.

Läs gärna tidigare inlägg, det blir lite upprepning nu.
 

iSolen.se

Guest
Det beror förmodligen på något gammalt avtal mellan Hong Kong och Storbritannien. Jag tänker som sagt inte ligga sömnlös över det här och jag tycker att ingen annan ska behöva göra det heller.
Förvånande inlägg, du som tycker regler och lagar är så viktigt. Du bryr dig alltså inte om prylar du köper är lagliga eller inte bara det är billigt och du tycker ingen annan heller ska bry sig om det? Jag ska komma ihåg det nästa gång du börjar plocka fram paragrafer och prata om rätt och fel.

Det avtalet som det ryktats om är säkert det som Stefan inte orkade läsa, som handlade om tull, dvs ett frihandelsavtal.

Alla regler jag läst och kalkylatorer jag kört visar att import till UK från HK och Kina är momsbelagd. Inte så förvånande, stater brukar vara väldigt måna om att moms ska tas ut.

Ingen har visat något annat och argumenten verkar tryta så nu kommer väl personangreppen som vanligt.
 

taz_k

Aktiv medlem
Hur svårt kan det vara?!

Den som köper varor ifrån E-Infinity tar en medveten risk då produkterna saknar vettig garanti (företagets egen garanti är inte mycket värd). Det förklarar en del av det lägre priset. Hur de löser resten behöver vi som privatpersoner inte bry oss om. Dock svårt att tro att ett bolag kan köra en olaglig verksamhet i 5+ år med tusentals bra recensioner på Ebay.

Övriga köper ifrån svensk handlare med fulla garantier och betalar lite mer. Inte solklart vilket man väljer.

Att sedan en och annan vill uppfostra internet till att inte handla ifrån ett specifikt bolag har ett visst underhållningsvärde. Det tackar vi för! :)
 

iSolen.se

Guest
Hur svårt kan det vara?!

Den som köper varor ifrån E-Infinity tar en medveten risk då produkterna saknar vettig garanti (företagets egen garanti är inte mycket värd). Det förklarar en del av det lägre priset. Hur de löser resten behöver vi som privatpersoner inte bry oss om. Dock svårt att tro att ett bolag kan köra en olaglig verksamhet i 5+ år med tusentals bra recensioner på Ebay.

Övriga köper ifrån svensk handlare med fulla garantier och betalar lite mer. Inte solklart vilket man väljer.

Att sedan en och annan vill uppfostra internet till att inte handla ifrån ett specifikt bolag har ett visst underhållningsvärde. Det tackar vi för! :)
Dels handlar det om ett ifrågasättande av påstående från person som är tvärsäker på att allt är lagligt för att sen i nästa andetag inte vet om moms är betald eller hur upplägget går till.

Andra verkar strunta i om det är lagligt eller inte bara de får handla billigt.

Med 1000-tals recensioner borde verksamheten nått sån omfattning att de måste ta ut svensk moms redan i webbutiken, det räcker väl med typ 10 större kameraköp.

Sen är det underhållande med så många entusiaster som tycker det allt är ok men sen är osäkra på var affären egentligen ligger och vem de egentligen handlat av.

Frågar man bolaget och andra liknande (jag uppmanar alla att fråga dem om t ex UK VAT) får man heller inga klara besked hur konkreta frågor man än ställer.

Jo den här soppan är ovanligt underhållande och tråden bara fortsätter.
 

the-mobe

Aktiv medlem
Dels handlar det om ett ifrågasättande av påstående från person som är tvärsäker på att allt är lagligt för att sen i nästa andetag inte vet om moms är betald eller hur upplägget går till.

Andra verkar strunta i om det är lagligt eller inte bara de får handla billigt.

Med 1000-tals recensioner borde verksamheten nått sån omfattning att de måste ta ut svensk moms redan i webbutiken, det räcker väl med typ 10 större kameraköp.

Sen är det underhållande med så många entusiaster som tycker det allt är ok men sen är osäkra på var affären egentligen ligger och vem de egentligen handlat av.

Frågar man bolaget och andra liknande (jag uppmanar alla att fråga dem om t ex UK VAT) får man heller inga klara besked hur konkreta frågor man än ställer.

Jo den här soppan är ovanligt underhållande och tråden bara fortsätter.
Återigen, varför bry sig? handla och var glad
 

PMD

Aktiv medlem
Förvånande inlägg, du som tycker regler och lagar är så viktigt. Du bryr dig alltså inte om prylar du köper är lagliga eller inte bara det är billigt och du tycker ingen annan heller ska bry sig om det?
Jag bryr mig om lagar och regler. Notera att tråden handlar om E-infinity och inte om mig.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Hejsan,

Jag är i svängarna på att köpa mig en ny utrustning.
Jag fick tips/tag på en företag som heter E-Infinity på nätet.

De har väldigt mycket bättre priser än vad alla de svenska ÅF kan erbjuda.
Frågan är, någon som har erfarenheter ifrån E-Infinity, Pålitlig? Äkta varor?

Mvh
Finns i Strömstad. Brukar besöka Marco då och då. Äkta varor. Importerar och säljer till återförsäljare och fotografer.
 
ANNONS