Annons

Del som saknas Canon eos 550D

Produkter
(logga in för att koppla)

Amanon

Medlem
Hej!

Jag kan för mitt liv inte hitta delen som saknas till min Canon Eos 550D, för jag är väl inte helt ute och cyklar om att det ska sitta en bit liknande en skena här för montering av blixtar?
 

Bilagor

apersson850

Aktiv medlem
Länken visar den under plåtbiten enbart. Det ska till skruvar samt den övre plåtbiten, i fjäderstål, också, för att vara komplett.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Bra spanat Anders!

Om originalet har försvunnit med våld är sannolikt gängorna i plasten förstörda. Går kanske att åtgärda med superlim eller så. Men helt smärtfritt går det nog inte att återställa.
 

nivas

Aktiv medlem
Om du inte ska/vill använda extern blixt så finns det ingen direkt anledning till att köpa en ny plåtbit. Fyll igen skruvhålen med lite tvåkomponentslim - klart.
 

Amanon

Medlem
Jag köpte den som den är nu av en tjej på tradera, såvitt jag kan komma ihåg så nämndes ingenting om att den här delen saknas alls eller att den var "inkomplett" på något vis förutom att det bara var kamerahuset som såldes.
Är otroligt ny på allt som har med fotografering att göra och har inte särskilt mycket kunskap så jag kanske drog på en nitlott där och skulle nog köpt kameran någon annanstans.
Dock fungerar den som den ska vad jag kan märka, jag har ändå använt den väldigt länge.
Har väl tänkt på att något har saknats där men det är inte förrän nu när jag ville montera en extern blixt som jag vart fundersam..
 

nivas

Aktiv medlem
Ok,
i och med att kameran är relativt gammal så är det inte värt att skicka iväg den på reparation - det kommer att kosta mer än att köpa en annan begagnad kamera. Men om du själv kan skruva ihop den så kan det ju vara en idé.
 

Amanon

Medlem
Det har du helt rätt i, ja..
Tror det är mer värt att köpa en bättre kamera och använda den i första hand.

Tack så mycket för alla era svar, det är så man lär sig :D
 
ANNONS