Annons
Gammal 2019-07-18, 19:49
Flash Gordon

PMD skrev: När och var har de sagt det?
OM du inte hittar det själv är du dålig på använda internet. Jag är inte din butler..
Gammal 2019-07-18, 19:55
PMD

OK. Tills någon som påstår att Canon har lovat IBIS i en framtida kamera ger en referens till det uttalande så kommer jag att betrakta det som ett rykte.

Det var ju någon som påstod något liknande tidigare i tråden, och det visade sig vara ett rykte eller ett allmänt hållet svar på en fråga om Canon i stil med "vi håller på och tittar på det".

Om man påstår något så bör man kunna backa upp det, tycker jag.
Gammal 2019-07-18, 21:02
SportSkjutaren

PMD skrev: ...
Canon har f.ö. världens bästa autofokussystem för AF med bildsensorn (Dual Pixel AF), vilket man inte bör bortse från när man bedömer konkurrenskraften.
...
Har några års erfarenhet av 1Dx mkII och därtill gjort en två veckors lång utvärdering av Sony A9 med firmware 5.0 samt ett flertal objektiv.

Det är möjligt att DPAF har outnytjad potential.

Men efter min utvärdering av Sony A9 så råder det ingen som helst tvekan om att den piskar Canons 1Dx mkII rejält på fingarna vad det gäller AF för stillbilder. Vare sig det gäller den traditionella tekniken med spegel eller i Liew view med DPAF.

(Min samanfattning av utvärderingen av Sony finns här: https://www.fotosidan.se/blogs/sport...intryck-av.htm ).
Gammal 2019-07-18, 21:17
jonas18z

SportSkjutaren skrev: Har några års erfarenhet av 1Dx mkII och därtill gjort en två veckors lång utvärdering av Sony A9 med firmware 5.0 samt ett flertal objektiv.

Det är möjligt att DPAF har outnytjad potential.

Men efter min utvärdering av Sony A9 så råder det ingen som helst tvekan om att den piskar Canons 1Dx mkII rejält på fingarna vad det gäller AF för stillbilder. Vare sig det gäller den traditionella tekniken med spegel eller i Liew view med DPAF.

(Min samanfattning av utvärderingen av Sony finns här: https://www.fotosidan.se/blogs/sport...intryck-av.htm ).
Bara för att klargöra något är inte du sponsrad/betald av Sony?
Varför skulle du annars få åka på ett event?
Gammal 2019-07-18, 21:31
jonasfj
Avslutat medlemskap

PMD skrev: OK. Tills någon som påstår att Canon har lovat IBIS i en framtida kamera ger en referens till det uttalande så kommer jag att betrakta det som ett rykte.

Det var ju någon som påstod något liknande tidigare i tråden, och det visade sig vara ett rykte eller ett allmänt hållet svar på en fråga om Canon i stil med "vi håller på och tittar på det".

De har lovat det flera gånger! Gå till grannen och be att få låna deras Google-maskin. Be dem knappa in "Canon promises IBIS".
Gammal 2019-07-18, 22:54
Siljefjord

SportSkjutaren skrev: Men efter min utvärdering av Sony A9 så råder det ingen som helst tvekan om att den piskar Canons 1Dx mkII rejält på fingarna vad det gäller AF för stillbilder.
På vilket sätt då?
Gammal 2019-07-18, 23:25
Flash Gordon

PMD skrev: OK. Tills någon som påstår att Canon har lovat IBIS i en framtida kamera ger en referens till det uttalande så kommer jag att betrakta det som ett rykte.

Jag tipsade dig om detta för flera månader sedan. Tror även jag bifogade en länk till Canon rumors. Det var ett uttalande från Canon själva.
Alzheimer eller bara dåligt minne?
Gammal 2019-07-18, 23:42
PMD

jonasfj skrev: De har lovat det flera gånger! Gå till grannen och be att få låna deras Google-maskin. Be dem knappa in "Canon promises IBIS".
De fem första träffarna med den söksträngen är rykten.
Gammal 2019-07-18, 23:43
PMD

Flash Gordon skrev: Jag tipsade dig om detta för flera månader sedan. Tror även jag bifogade en länk till Canon rumors. Det var ett uttalande från Canon själva.
Alzheimer eller bara dåligt minne?
Kommer du ihåg länken du bifogade, eller har du också Alzheimers. :-)
Gammal 2019-07-19, 00:16
jeduven

Varför IBIS? Något som är bäst när man behöver det minst....!
Gammal 2019-07-19, 01:17
ErlandH

PMD skrev: De fem första träffarna med den söksträngen är rykten.
Jaså. När jag låter Google söka på just den strängen är detta den fjärde träffen.
https://www.canonrumors.com/canon-ta...ent-interview/
Gammal 2019-07-19, 04:34
Flash Gordon

PMD skrev: Kommer du ihåg länken du bifogade, eller har du också Alzheimers. :-)
Nej det gör jag inte men vad jag läste minns jag. Det går ju lätt att hitta igen.
Det var inte så svårt att få verifierat eller hur?
Gammal 2019-07-19, 07:58
SportSkjutaren

Siljefjord skrev: På vilket sätt då?
Snabbare och mer precis. Dessutom i 20 FPS.
Gammal 2019-07-19, 08:02
SportSkjutaren

jonas18z skrev: Bara för att klargöra något är inte du sponsrad/betald av Sony?
Varför skulle du annars få åka på ett event?
Sony betalade i sak för själva resan och stod för allt praktiskt i samband med eventet.
I övrigt finns det inga som helst samarbeten mellan mig och Sony.

Annorlunda uttryckt. Det är min helt ärliga uppfattning att de är bättre än konkurensen.
(Det betyder i sak inte att jag tycker att konkurentera är dåliga).
Gammal 2019-07-19, 10:05
PeterWem

Jag testade A9 i höstas inne hos Yodobashi några gånger. Upplevde det som snabbare AF än Dual Pixel AF i min M5. Träffsäkerheten såg jag inte mer än på kameraskärmen.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.