Fotosidans Forum > Efter exponeringen > Allmänt > Konstigt svar på min annons här på fotosidan

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2019-11-24, 11:20
M7_21

Idag har bostadsinbrotten minskat kraftigt, vem orkar gå omkring med en kofot för att bryta sig in och stjäla smycken?

Istället växer bedrägerierna mot äldre som blir uppringda från a) banken b) polisen c) försäkringsbolaget d) eller en okänd person som gärna vill ha dina kontouppgifter och koden för att de har "upptäckt" ett litet fel på ditt konto som de nu vill "rätta till."

Så, lurendrejeriet fortsätter, om annat bara med nyare metoder. Det är ju lättare att luras via mobilen än med kofoten.
Gammal 2019-11-24, 14:46
jpgrahn

Testa denna site:
https://www.419eater.com/

Här finns många historier om vad folk försökt göra och vad man kan göra mot diverse fula fiskar på internet. Om man har mycket tid försås.
Gammal 2019-11-24, 17:33
Larsa Andersson

För några år sen blev jag uppringd av "microsoft" av en man som pratade engelska med indisk brytning. Först blev jag förbannad och bad honom dra åt helvete. Sen kom jag på att om de ringde igen så skulle jag skoja med dem. De ringde igen. Flera tillfällen uppehöll jag dem i ca 1 timme med alla möjliga missförstånd samt att jag var tvungen att boota om min dator vilket tog tid. Under tiden gick jag o fikade i 20 minuter och de var alltid kvar. Vid ett tillfälle blev person 1 uppgiven och jag fick prata med hans chef som även han blev uppgiven och kopplade mig till chef #2 som ganska snabbt förstod att jag drev med dem. På hans fråga om jag drev med dem svarade jag ja, varvid han skällde ut mig. Dagen efter ringde de igen. Till slut tröttnade jag för jag hade slut på varianter att fördröja dem. När jag till slut bara pratade tyska med dem så slutade de ringa. Nu har det gått ett tag och nu saknar jag dem lite.
Gammal 2019-11-24, 18:03
bromesko

Vid ett par tillfällen skojade jag lite med uppringande försäljare. Helt plötsligt erbjöd jag honom att köpa min Saab för ett bra pris. Det blev tyst i luren så jag fortsatte att beskriva årsmodell, färg och hur långt den hade gått. Dessutom sa jag att om han var snabb skickade jag med en cykel.
Det här var ingen skojare utan en av dessa säljare av mobilabbonemang. Kanske det går att testa på skojare också?
Gammal 2019-11-24, 18:42
Ventures

bromesko skrev: Vid ett par tillfällen skojade jag lite med uppringande försäljare. Helt plötsligt erbjöd jag honom att köpa min Saab för ett bra pris. Det blev tyst i luren så jag fortsatte att beskriva årsmodell, färg och hur långt den hade gått. Dessutom sa jag att om han var snabb skickade jag med en cykel.
Det här var ingen skojare utan en av dessa säljare av mobilabbonemang. Kanske det går att testa på skojare också?
Vanliga telefonsäljare ska man inte vara elak mot om de inte förtjänar det. Det kan vara din grannes barn som lyckats skaffa ett jobb.
Gammal 2019-11-24, 19:28
bromesko

Ventures skrev: Vanliga telefonsäljare ska man inte vara elak mot om de inte förtjänar det. Det kan vara din grannes barn som lyckats skaffa ett jobb.
Nä det är klart men vi skrattade gott båda två. Beror lite på hur man skämtar.
Gammal 2019-11-24, 19:53
Artis

Ventures skrev: Vanliga telefonsäljare ska man inte vara elak mot om de inte förtjänar det. Det kan vara din grannes barn som lyckats skaffa ett jobb.
Nej, man ska inte vara otrevlig mot de.
Jag brukar säga till de: Du, jag kan inte prata om det just nu men ge mig ditt privata nummer så ringer jag runt 22 tiden så vi kan ta upp det igen. Sen brukar det var tyst i luren.
Gammal 2019-11-24, 20:51
FiCa1

Idé Äldsta yrket
fotobollfoto skrev: Att hitta på att prostitution är det äldsta yrket är bara en släng av whataboutism (om jag förstått det nya ordet rätt). Man vill helt enkelt ha uråldriga argument för att legalisera prostitution eller köpa av sexuella tjänster. ”Det har ju alltid funnits”...
Äldsta yrke = elektrikerns!
(När Gud sade "varde ljus", så var alla ledningar dragna.)

/ FiCa1
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.

Tether Tools Case Air